تبلیغات
ایران آی سی تی- Iran ICT - مطالب مهر 1389

ایران آی سی تی- Iran ICT

بزرگترین و تاثیر گذار ترین و ماندگار ترین انقلاب ها انقلاب عمیق فکری و فرهنگی در جامعه است-دکتر شریعتی

چه اتفاقی می افتد اگر گوگل پیج رنک صوری را از میان بردارد؟

چه اتفاقی می افتد اگر گوگل پیج رنک صوری را از میان بردارد؟

گذشت آن روزهایی که ذهن من درگیر پیج رنک گوگل بود. به خصوص پیج رنک صوری که از صفر تا ده درجه بندی میشود و ما آن را در تولبارهای مختلف در نت می بینیم. پیج رنک صوری  به چه کار می آید؟  همان طور که از نامش پیداست، تنها یک شاخص  است برای  نشان دادن میزان اعتباری که گوگل به یک وبسایت خاص میدهد.  و تاثیر مستقیمی روی  ترافیک معمول شما ندارد. و بی شک  تاثیر مستقیمی هم روی  در آمد که مهمترین متریک برای  سرمایه گذاران آنلاین است،  ندارد. حتی پیج رنک حقیقی که  رنکینگ های سرچ شما را نشان میدهد، تنها یکی از صدها فاکتوری است که الگوریتم گوگل در نظر میگیرد.

باید بگویم که  هنوز هم علاقمند هستم که آپیدیت های پیج رنک های صوری را وقتی که منتشر می شوند، چک کنم. آدوست دارم که روند آپدیت شدن ها و همچنین نوسانات پیج رنک را برای وبسایت خودم و دیگر وبسایت ها دنبال کنم. که شاید به خاطر خودخواهی باشد.

آخرین آپدیت پیج رنک  اوایل آپریل صورت گرفت و بعدی قرار بود اواخر جولای تا سپتامبر باشد ولی تا حالا آپدیتی نشده است.

در مورد این مسئله که فکر می کردم یک سوال به ذهنم رسید: چی میشود اگر گوگل به طور کلی پیج رنک صوری را از میان بردارد؟  یا به عبارتی چی میشود اگر همه ی تولبارها از کار بیفتند و کسی نتواند شاخص میزان اعتبار  یک وب سایت   یا سایت های لینک داده شده ی آن را ببیند؟

چنین تغییری چه تاثیری روی صنعت بهینه سازی موتورهای جستجو، بلاگینگ و وبمسترینگ خواهد داشت؟

بعضیها در گذشته معتقد بودند که از میان برداشتن پیج رنک باعث از بین رفتن مارکت  خرید و فروش لینک میشود. من این طور فکر نمیکنم. از آنجایی که لینک وبسایت در سایتهای دیگر در الگوریتم رنکینگ جستجو نقش دارد، هنوز هم خواهند بود کسانی که لینک خرید و فروش کنند.

ولی بدون پیج رنک، پروسه ی خرید و فروش کمی تغییر خواهد کرد. من معتقدم که سرویس های بررسی هزینه لینک کردن یک وبسایت، مشتری های بیشتری پیدا خواهند کرد. چرا که این تنها راهی خواهد بود که بتوان قدرت یک وبسایت را تخمین زد.

گرچه به نظر من، مهمتر از آن تاثیری است که این تغییر روی ذهن صاحبان وبسایت ها خواهد داشت. احتمالا بیشتر آنها خواهند فهمید که بهتر است نگران امتیازهای محسوستری از قبیل ترافیک و درآمد باشند. (همان طور که بیشتر وبمسترهای با تجربه دیر یا زود میفهمند)  در نتیجه آنها بیشتر روی تولید محتوای بهتر تمرکز می کنند.

یک جنبه ی جالب دیگر که باید در نظر گرفته بشود، لینک کردن است. من فکر میکنم که اگر پیج رنک صوری از بین برود، بلاگرها و صاحبان وبسایت ها در مورد لینک کردن و شدن در وبسایت های دیگر کمتر دچار پارانویا می شوند که هدف بالا بردن پیج رنک است.

اما شما چی فکر می کنید؟ این تغییر مثبت خواهد بود یا منفی؟ و چه جنبه های دیگری را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

ترجمه: سمیرا نکوئیان

لینک منبع



  • نظرات() 
  • Freelance؛ یک گزینه کاری

    Freelance؛ یک گزینه کاری


    افرادی که در خانه کار می کنند می توانند گزینه telecommute یا freelance را انتخاب کنند. در حالیکه telecommuting ممکن است برای چند ساعت در هفته شما را بیرون از خانه نگه دارد، اگر مجبورید در خانه بمانید freelancing اینترنتی شیوه خوبی برای کسب درآمد محسوب می شود. برای مثال خانه دارها، دانشجویان پاره وقت، افراد بازنشسته و یا دیگر افرادی که می خواهند از طریق کار یا تجارت کسب درآمد کنند همگی می توانند freelancing را انتخاب کنند.

    مهارت های لازمه freelancing
    اگر مهارتهایی دارید که دیگران حاضرند در ازای آن پول به شما بپردازند، می توانید از طریق freelancing پول دربیاورید. برای مثال نویسندگان، طراحان وب، عکاس ها و برنامه نویس ها می توانند بوسیله نوشتن مقاله، ساخت وب سایت، خلق پروفایل عکس و نوشتن نرم افزار درآمد قابل توجهی داشته باشند. در تمام جهان اینترنت منبع داغ و مطمئنی برای کسب درآمد برای freelancer ها است. مشتریان مورد نظر شما می توانند مدیران سایت، صاحبان تجارت های اینترنتی، وبلاگ نویس ها و غیره باشند. برای مثال امروزه وبلاگ ها و ویکی ها منابع درآمدی خوبی برای نویسندگان freelancer ها محسوب می شود، و اگر استعداد نوشتن دارید دلیلی ندارد نتوانید از آن استفاده کنید.

    درآمد freelance
    بطور کلی ممکن است درآمد شما از یک ماه به ماه دیگر متفاوت باشد. مثل باقی انواع تجارت، در freelancing هم ماهیانه یک چک حقوق ثابت به حسابتان واریز نمی شود. بنابراین بخشی از درآمد خود را برای روزهای مبادا ذخیره کنید یا اینکه منبع درآمد دیگری داشته باشید که بتوانید بصورت پاره وقت کار کنید. در ابتدای کار آماده و فقط برای امرار معاش پذیرفتن کارهای کسل کننده و سطح پایین باشید. وقتی که شهرت خوبی برای ارائه کارهای بدیع و با کیفیت بالا در ازای قیمتی مناسب بدست آوردید، مشتری بسویتان سرازیر خواهد شد.

    مزایای freelancing
    شاید بهترین مزیت freelancing این باشد که می توانید به دلخواه خودتان، در هر ساعتی که خواستید و در خانه کار کنید و رئیس خود باشید. این بدان معناست که مغازه شما بیست و چهار ساعته باز است. و تا زمانی که کار خوبی تحویل داده و موعدهای زمانی را رعایت کنید مشتری از کار شما راضی خواهد بود.
    برای اینکه مورد توجه قرار بگیرید، باید در مکان های مناسب مثل فوروم ها، وبلاگ ها، گروه های اینترنتی و غیره دیده و شنیده شوید.
    برای اینکه دیده شوید هر روز به چنین سایت هایی سر بزنید، زیرا این سایت ها منابع ارزشمند freelancerها و آدرس ایمیل مشتریان بالقوه است. همین طور می توانید در سایت های freelancing مثل Elance.com یا GetAFreelancer.com یا Scriptlance.com ثبت نام کرده و در مناقصه هایی که برای پروژه ها وجود دارد شرکت کنید و حتی همین امروز یک کار خوب بدست آورید.

    در آخر باید اضافه کنیم freelancing یکی از بهترین روشهای کسب درآمد در خانه و همچنین شغلی مستقل است. اگر وقت آزاد زیادی دارید شاید بتوانید freelancing را به عنوان کار تمام وقت خود یا منبع درآمد اضافی در نظر بگیرید.

    (توجه: با اینکه می توانید پروژه های freelancing زیادی در Elance.com پیدا کنید، سایت های دیگر معمولا پروژه هایی با درآمد کمتر ارائه می کنند. اما اگر تازه کار خود را به عنوان freelancer شروع کرده اید، رقابتی که در Elance.com وجود دارد بسیار دشوار است. بنابراین بهتر است ابتدا GAF یا Scriptlance را امتحان کرده، و پس از کسب شهرتی و تجربه به سراغ Elance.com بروید)



  • نظرات() 
  • اس ام اس ولادت امام رضا (ع)

    1٫ حق، معرفت به هر نگاهم داده
    در حلقه ی عشق خویش راهم داده
    اینها همه علتش فقط یک چیز است
    ایرانی ام و رضا پناهم داده
    *میلاد مسعود ولی نعمت ما، آقا امام رضا مبارک*

    ۲٫ مگذار مرا دراین هیاهو، آقا
    تنها و غریب و سربه زانو آقا
    ای کاش ضمانت دلم را بکنی
    تکرار قشنگ بچه آهو آقا
    // عیدتون مبارک //

    ۳٫ کسی قدم به حرم بی مدد نخواهد زد
    بدون واسطه دم از احد نخواهد زد
    گدای کوی رضا شو که آن امام رئوف
    به سینه ی احدی دست رد نخواهد زد

    بهترین شادباش ها تقدیم به شما،
    بمناسبت میلاد امام علی بن موسی الرضا-ع

    ۴٫ سالها تاریخ شمسی گشت و گشت
    شادمان شد تا شنید این سرگذشت
    روز میلاد امــــــــام هشــــــتم است
    هشت هشت جمعه هشتاد و هشت

    ۵٫ امام رضا(علیه ‎السلام)
    هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى برطرف نماید خداوند در روز قیامت انـدوه را از قلبش برطرف سازد.
    (اصول کافى، ج ۳، ص ۲۶۸)

    خدایا بحق این امام همام، شادی و سرور واقعی و دائمی را در دلهای ما برقرار ساز/آمین.

    ۶٫ در باغ ولایت گل خوشبوست رضا
    سروچمن گلشن مینوست رضا
    نومید مشو زدرگه احسانش
    زیرا به جهان ضامن اهوست رضا
    */میلاد هشتمن نور ولایت، تبریک و تهنیت*/

    ۷٫ یاد او در عمق دلها می شکوفد همچو نور
    نام او در کام جانها می تراود همچو قند
    ای حضور هشتمین، افتادگان غربتیم
    دست ما را هم بگیر از لطف، ای بالابلند!
    .: عید شما مبارک :.

    ۸٫ رضای تو را من رضایم، رضا جان
    به دربار تو من گدایم رضا(ع) جان
    اگر دور از مکه و کربلایم
    تویی مکه و کربلایم رضا(ع) جان

    ۹٫ اى شه طوس که سرچشمه الطاف خدایى
    جان ما باد فدایت که ولی ‎نعمت مایى
    میوه باغ رسالت، شه اقلیم ولایت
    بحر مواج علوم و کرم و لطف و رضایى

    ۱۰٫ آن شب شب میلاد سبز هشتمین لاله / دل را پر از عطر و صفاى یاس‎ها کردند
    باران مهر و رحمت و نور و صفا بارید / دل را بـه عـشق پاک “آقا” آشنا کردند



  • نظرات() 
  • اگر لپ‌تاپ‌ خیس شد چه کنیم ؟

    اگر لپ‌تاپ‌ خیس شد چه کنیم ؟

    برای كاربران لپ‌تاپ جلوگیری از اتفاقاتی مانند برگشتن ظرف آب، چای یا سایر مایعات روی لپ‌تاپ تقریبا سخت است، زیرا لپ‌تاپ‌ها به دلیل خاصیت حمل و نقل آسانی كه دارند بیشتر در معرض این اتفاق یا آسیب‌های محیطی قرار می‌گیرند.


    پس اگر بر حسب اتفاق یك فنجان چای یا لیوانی نوشیدنی روی لپ‌تاپ شما ریخت به نكات زیر توجه كنید.
    1 - بلافاصله سیم لپ‌تاپ را از برق کشیده و باتری آن ‌را خارج کنید.
    2 - تمامی کابل‌ها و اتصالات را از لپ‌تاپ جدا كنید. سپس لپ‌تاپ را سر و ته کنید و آنقدر به این حالت نگهدارید تا همه مایعی که داخل آن شده، خارج شود.
    3 -مراقب باشید که مایعات به ال‌سی‌دی نرسد و هیچ تماسی با صفحه نمایش لپ‌تاپ پیدا نکند. به هر حال اگر مایعی را روی صفحه نمایش دیدید بدون فوت وقت آن ‌را با یک حوله خشک کنید.
    4 - بسته به ابزارهایی که در اختیار دارید و مهارت‌های فنی که از قبل آموخته‌اید، سعی کنید تا جایی كه امكان دارد، تمام قطعات آن ‌را از هم جدا کنید. پیچ‌های تمام قطعات خارجی را باز کنید و پوسته پلاستیکی آن ‌را برداشته تا به مدار ‌الکترونیکی داخل آن دسترسی پیدا کنید. شاید بتوانید پا را از این هم فراتر گذاشته، همه قطعات آن‌را از هم جدا کرده و آنها را درست و حسابی خشک کنید.
    5 - هنگام انجام این كارها، تا جایی پیش بروید که به اشکال برنخورید و به زحمت و دردسر نیافتید. می‌توانید پس از این به نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های مجاز لپ‌تاپ مراجعه کنید، اما مطمئن باشید، همان اقدامات اولیه شما نیز به اندازه کافی در نجات لپ‌تاپ‌تان مؤثر بوده است.
    6 - توجه داشته باشید که عمل شستشوی بردهای الکترونیکی داخلی لپ‌تاپ به‌وسیله مایعات و اسپری‌های مخصوص مدارهای الکترونیکی را فراموش نکنید. این کار در مورد آب آسانتر بوده و در مورد نوشیدنی‌های دیگر که خاصیت رسانایی بیشتری دارند و دارای جرم و حالت چسبندگی هستند، به‌مراتب مشکل‌تر است. در این موارد، حتما یک دستکش لاستیکی دست‌تان كنید و یک حوله را کاملا آغشته به مایعات تمیزکننده مدار الکترونیکی کرده و همه قطعات و بردهای داخلی را به این وسیله تمیز کنید.
    7 - لپ‌تاپ را به حالت پشت و رو قرار داده و برای چند روز در یک اتاق گرم و خشک رها کنید. هر چه این زمان طولانی‌تر باشد برای قطعات لپ‌تاپ بهتر است. از به‌کار بردن سشوار برای تسریع در امر خشک شدن اجتناب کنید.
    8 - در این مرحله؛ قطعات خشک شده لپ‌تاپ را سر هم کنید و پیچ‌های آن‌را ببندید. اگر لپ‌تاپ‌تان روشن نشد به احتمال قوی دیسک سخت آن هنوز کار می‌کند. آن‌را خارج کرده و به یک رایانه دیگر متصل کرده و دیتای درون آن‌را بازیافت کنید.

    (منبع : روزنامه دنیای اقتصاد)



  • نظرات() 
  • افزایش میزان تاثیرگذاری تبلیغات در وب سایت ها (بخش 1)


    افزایش میزان تاثیرگذاری تبلیغات در وب سایت ها (بخش 1)

    Comments 2
    نویسنده: امین گرجی 
    5 این مطلب در کمپین طراحی وب سایت موفق، توسط Elemenex تولید شده است. این کمپین به تکنیک ها و فرآیندهای چرخه ایجاد یک وب سایت موفق و درآمدزا می پردازد. برای اطلاعات بیشتر @elemenex را در ووزلای ببینیم دنبال کنید.
    جذب تبلیغات در وب به معنای کسب درآمد و باعث ماندگاری یک وب سایت می باشد. ایده و تکنیک شما هرچقدر تاثیرگذار و بروز باشد ولی اگر به کسب درآمد نرسد، ماندگار نخواهید بود.

    اما قبل از جذب تبلیغات، یکی از مهم ترین کارها اندازه گیری میزان تاثیرگذاری تبلیغات در وب سایت شما است. اگر تبلیغات در سایت شما تاثیرگذاری نداشته باشد شما مشتری تجاری خود را از دست خواهید داد.

    حال اگر میزان تاثیرگذاری تبلیغات در سایت خودتان را اندازه گیری نکرده باشید چگونه می توانید روی آن قیمت بگذارید. آیا رنک سایت Alexa معیار مناسبی برای قیمت گذاری است؟

    حال سوال این است که شما چگونه فضای تبلیغات مناسب را در سایت خود انتخاب می کنید؟ چرا هر فضا قیمتی متفاوت دارد؟ توجیه شما برای مشتری چیست؟ چگونه می توانید مطمئن باشید که مشتری از تبلیغ در سایت شما پاسخ می گیرد؟ آیا این فضا ها را تست کرده اید؟ چه نوع بنری تاثیرگذاری بیشتری دارد(از نظر گرافیک)؟

    گاهی اوقات برخی از فضاهای سایت شما کلیک و بازدید بیشتری نسبت به برخی فضاهای سایت های پربازدید دارند. آنها را از کجا پیدا می کنید؟ بسیاری از وبلاگ نویسان در متن مطالب خود به بسیاری از سایت ها لینک می دهند، آیا می دانند چند نفر روی آن لینک ها کلیک می کنند؟ و با چه فرمت نوشتاری باعث خواهند شد کلیک روی لینک ها افزایش یابند؟

    اگر این میزان قابل اندازه گیری باشد شما می توانید به مدیران شرکت های تجاری آمار قابل قبولی ارائه دهید و تعرفه قیمت موجه تری تعریف کنید. ما در حال بررسی راهکارهایی هستیم که این امر را قابل اندازه گیری کند.

    تکنیک شمارش کلیک ها در ووزلای فناوری

    اگر از بنر تبلیغاتی استفاده می کنید و یا اگر در متن خود از یک لینک استفاده می کنید، به کمک ووزلای فناوری می توانید تعداد کلیک بر روی آن را محاسبه کنید. مطمئنا تعداد کلیک بر روی مقاله ای را که نوشتید اندازه گیری می کنید ولی کمتر پرتالی است که میزان کلیک بر روی لینک های داخلی شما را اندازه گیری کند(خصوصا بلاگر ها).

    حال برای اینکه بتوانید خروجی وب سایت خود در قسمت های مختلف (بنر، لینک داخلی و ...) را اندازه گیری کنید، 2 مرحله ذکر شده زیر را به کمک ووزلای فناوری انجام دهید:
    •  عنوان لینک و آدرس که به آن اشاره می کند(چگونه متن حرفه ای تری داشته باشیم؟) را در ووزلای فناوری وارد کنید.
    • سپس لینک ایجاد شده توسط ووزلا را کپی کنید و بجای لینک اصلی در سایت خود قرار دهید. برای این کار بر روی عنوان (با رنگ آبی نفتی) رایت کلیک کنید و Copy Link Location را کلیک کنید. سپس آدرس کپی شده را در سایت خود Paste کنید.
    حال هر زمان که خواستید می توانید با مراجعه به ووزلای فناوری خود تعداد کلیک بر روی لینک را ببینید.
    http://www.bebinim.com/uploads/articles/alpha-243-inner.jpg
    ابزار های دیگری نیز برای این کار وجود دارند که ووزلای ببینیم نسبت به تمام آنها مزیت دارد. یک اینکه ووزلا محیطی سوشیال است و باعث می شود لینک شما بازدید بیشتری داشته باشد و همچنین می توانید از تکنیک های جذب مخاطب آن نیز استفاده کنید. از طرف دیگر ما امکان ویزیت های یکتا را بزودی به گزارشات شما اضافه خواهیم کرد.


    در مطالب بعدی درباره تکنیک های دیگر اندازه گیری و قیمت گذاری تبلیغات در سایت های مختلف بحث خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر می توانید elemenex را دنبال کنید

    منبع ببینیم دات کام bebinim.com



  • نظرات() 

  • آیا برای خرید لباس زیر خود از اینترنت و فروشگاه مجازی استفاده می کنید؟

    Comments 0

    به نظر من تولید و فروش لباس زیر مردانه یا زنانه از جمله تجارت های پر سود می باشد. اگر این تجارت را امروز شروع می کنید به تکنیک هایی که در از تجارت ها تقلید کورکورانه نکنید، آن را بهبود دهید به آنها اشاره کردم، نگاهی بیاندازید.

    حال سوال این است که چگونه یک وب سایت و فعالیت های مجازی به فروش یک تولیدی و یک برند لباس زیر کمک خواهد کرد؟ آیا شما لباس زیر خود را از اینترنت خریداری می کنید؟

    من در حال حاضر در حال اجرای پروژه افزایش فروش و برندینگ برای یک شرکت تولیدی لباس زیر می باشم. جالب اینجا است که این شرکت هم مانند هزاران شرکت و کارخانه دیگر در ایران از هیچ معیار و وسیله سنجشی جهت ارزیابی عملکرد خود در تبلیغات و فروش استفاده نمی کند. من برای شروع چند مشکل زیر را تعریف کردم و برای آن معیار و متریک مشخص کردم و راه حل هایی را برای ارزیابی آن تدوین نمودم که این راه حل ها استراتژی وب سایت این شرکت را دگرگون کرد.

    • یک خانم/آقا چند وقت یکبار لباس زیر می خرد؟
      یک شرکت لباس زیر مردانه در تحقیقات خود بر روی مشتریانش به این نتیجه رسیده است که مردان هر 3 ماه برای دریافت پکیج محصولات از طریق وب سایت این شرکت اقدام می کنند. این شرکت علاوه بر آن به این نتیجه رسیده است که اگر به خود مردان باشد هیچ گاه لباس زیر جدیدی برای خود نمی خرند؟؟؟!!! بنابراین تبلیغات خود را بر روی مادر ها، همسرها و ... هدف گیری کرده اند.

    • نحوه نمایش و چیدمان محصولات در وب سایت در میزان فروش آن موثر است؟
      اگر گالری محصول در وب سایت خود فعال می کنید به نکات زیر دقت کنید:
    • هیچگاه از تصاویر بی کیفیت استفاده نکنید. تصاویر را هدفمند انتخاب کنید.

    • هیچگاه از تصاویر غیرواقعی استفاده نکنید. اگر می خواهید محصولی بفروشید، تصویری از نمونه خارجی و یا تصاویر اینترنتی آن انتخاب نکنید. این امر به برند شما ضربه می زند و در فروش شما تاثیر منفی می گذارد.
    • چگونه و با چه بهانه ای مشتریان را مجاب به ثبت اطلاعات (ثبت نام) کنیم؟
      ابتدا، هدفتان را از ثبت نام مشخص کنید. سپس فرم را طراحی کنید. حال سوال اینجا است که چگونه مشتریان را مجاب به ثبت نام کنیم؟ انتخاب های زیر را می توانید داشته باشید.
    • جایزه بدهید (بهتر است این کار را نکنید!؟)
    • مشتریان را از محصولات بروز و جدید خود با کمک موبایل و ایمیل با خبر سازید.
    • سرویس فروش الکترونیکی و تحویل رایگان ارائه دهید.
    • آنچه بیشتر بدنبال آن هستند به آنها هدیه دهید.(لزوما ممکن است مرتبط با تجارت شما نباشد)

    • آیا نمایش لباس زیر مردانه بر روی بدن مانکن زن جذاب است؟!!!
      یک شرکت لباس زیر مردانه به این نتیجه رسیده است که مرد ها دوست ندارند لباس های زیر را روی بدن مانکن های مرد ببینند. بنابراین آنها را تن مانکن های زن کرده است.
    مطمئنا با کمک این متریک ها و اندازه گیری آنها می توان فضا را برای فروش بیشتر محیا کرد. فضای وب بهترین و ارزان ترین ابزار برای اندازه گیری و سنجش این معیار ها می باشد. مطمئنا پس از تحلیل صحیح نیاز مشتری هر تجارتی را می توان بر پایه وب بنا ساخت. شما چطور؟  آیا برای خرید لباس زیر خود از اینترنت و فروشگاه مجازی استفاده می کنید؟



  • نظرات() 
  • فراخوان ملی : اوریجینال بخر

    محبوبیت قهوه تلخ در بین معترضین ایرانی و فروش بی سابقه آن در ایران

    http://www.tiktaak.tk/ppicads/1284968507.jpg

    قابل به ذکر است باز هم معترضین با خرید سی دی های اوریجینال استاد شجریان از هنرمند محبوبشان حمایت کردند
    http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2007/08/283124_orig.jpg

    و دیگر شخصیت های هنری محبوب در ایران

    گلشیفته فرهانی

    http://01.myup.org/images/f7m70bbc3y0sm6rycma.jpg



    رضا عطاران

    http://www.niksite.com/photo/albums/reza-attaran/Tofighe_Ejbari_03_215893.jpg

    و کارگرادان زندانی سیاسی نوریزاد
    http://www.cinemaema.com/parameters/cinemaema/images/news/norizad1200389849big.jpg



  • نظرات() 
  • عرضه دستگاه جیبی ویژه گوش دادن به رادیو اینترنتی و پادکست ها

     
     

    شرکت Pure با عرضه دستگاه جدیدی موسوم به Evoke Flow به کاربران امکان می‌دهد در هر مکان و زمانی به برنامه‌های رادیوی اینترنتی گوش دهند.  

     
     

    شرکت Pure با عرضه دستگاه جدیدی موسوم به Evoke Flow به کاربران امکان می‌دهد در هر مکان و زمانی به برنامه‌های رادیوی اینترنتی گوش دهند.

    به گزارش فارس به نقل از الکترونیستا، این طور که کارشناسان شرکت Pure ادعا می‌کنند، Evoke Flow بهترین سیستم بی‌سیم دنیا برای پخش برنامه‌های رادیوی اینترنتی محسوب می‌شود و تاکنون نمونه‌ آن ساخته نشده است.

    این دستگاه دیجیتالی کوچک به پورتال محبوب و صاحب‌نام شرکت Pure با نام Pure Lounge متصل است و کلیه نیازهای کاربران را در این زمینه مرتفع می‌سازد.

    دستگاه کوچک Evoke Flow به کاربران امکان می‌دهد تا پادکست خریداری کنند، خلاصه برنامه‌های رادیوی اینترنتی را گوش دهند، به دیگر مراکز عرضه کننده خدمات رادیویی اینترنتی سر بزنند.

    برقراری ارتباط با پورتال Pure Lounge از طریق یک گیرنده رادیو و یا کامپیوتر امکان‌پذیر است و شبکه‌های رادیویی مورد علاقه کاربر می‌توانند در یک بخش ویژه ذخیره شود تا نیاز به جست‌وجوی آن‌ها نباشد.

    از دیگر امکانات این دستگاه می‌توان به قابلیت پخش برنامه‌های موجب FM رادیوهای محلی و پشتیبانی از DAB و DAB+ اشاره کرد. رادیو دیجیتالی Evoke Flow از ماه آینده با قیمت 150 پوند وارد بازار خواهد شد.



  • نظرات() 
  • چگونه یک خبر را به صورت آنلاین گزارش دهیم

     
     

    اینترنت امکانی را برای روزنامه‌نگاران فراهم کرده است تا با راه‌اندازی بلاگ‌ها و فروم‌های مباحثه‌ای به طور آزاد و شفاف بتوانند در پروسه تهیه خبر شرکت فعال داشته باشند. 

     
     

    خبرآنلاین - اینترنت امکانی را برای روزنامه‌نگاران فراهم کرده است تا با راه‌اندازی بلاگ‌ها و فروم‌های مباحثه‌ای به طور آزاد و شفاف بتوانند در پروسه تهیه خبر شرکت فعال داشته باشند.

    طبیعت تعاملی اینترنت به نویسندگان فضای آنلاین اجازه می‌دهد خوانندگان خود را نیز در گزارش یک خبر سهیم کنند در حالی که این روش در روزنامه‌نگاری کاغذی به هیچ وجه امکان پذیر نیست. نویسندگان آنلاین می‌توانند از خوانندگان خود در سراسر جهان راهنمایی دریافت کنند و حتی از آن‌ها بخواهند یک اتفاق را به طور کامل گزارش دهند. از این شیوه به عنوان پروژه گزارش‌دهی توزیع شده یاد می‌شود.

    اگرچه هنوز هم بخش مهمی از خبردهی آنلاین به صورت سنتی و از طریق مصاحبه‌ها، مشاهده‌های عینی و یادداشت برداری و توسط خود نویسندگان خبر انجام می‌شود.

    خبرنگاری متن باز

    خبرنگاران معمولا از قبل به خوانندگان خود نمی‌گویند که در حال کار روی چه موضوعی هستند. در حقیقت خبرنگاران نمی‌خواهند با مطرح کردن موضوعی که در حال کار روی آن هستند رقیبان خود را در جریان ماجرا بگذارند و به همین دلیل تا زمان آماده شدن خبر موضوع آن سری باقی می‌ماند.

    اما در شیوه خبرنگاری متن باز دقیقا عکس این روش به کار گرفته می‌شود. یک خبرنگار موضوعی که تصمیم دارد روی آن کار کند مطرح می‌کند و از خوانندگان درخواست می‌کند در صورتی که نکته، ایده، منبع خاص و هر اطلاعی که می‌تواند به نوشتن این خبر کمک کند در اختیار دارند آن را مطرح کنند. البته واضح است که در این صورت دیگر موضوع خبر تا زمان منتشر شدن سری باقی نمی‌ماند.

    اما خبرنگاری متن باز روی مدل همکاری و مشارکتی استوار است. در این روش این اعتقاد وجود دارد که چند خواننده نسبت به یک نفر اطلاعات بیش‌تری دارند و به منابع اطلاعاتی بیش‌تر وصل هستند. بنابراین کافی است شما فضای خبررسانی خود را گسترده‌تر کنید تا از اطلاعات گروهی از افراد استفاده کرده و با سرعت و عمق بیش‌تری در مورد یک موضوع خاص تحقیق کنید. تکینک‌های خبرنگاری متن باز به بلاگ نویسان و اتاق‌های خبری کوچک نیز اثبات می‌کند برای موفقیت در کار خود نیاز به منابع سازمان‌های خبری بزرگ دارند و بهتر است برای حفظ منافع خود هم که شده با آن‌ها همکاری کنند.

    قدمت خبرنگاری متن باز به قبل از گسترش اینترنت می‌رسد چرا که در گذشته نیز سازمان‌های خبری نیز سال‌هاست از مفهومی به نام سرخط اخبار استفاده می‌کنند. اما اینترنت امکانی را برای روزنامه‌نگاران فراهم کرده است تا با راه‌اندازی بلاگ‌ها و فروم‌های مباحثه‌ای به طور آزاد و شفاف بتوانند در پروسه تهیه خبر شرکت فعال داشته باشند.

    گزارشگری مبتنی بر داده‌های خوانندگان

    در شیوه گزارشگری مبتنی بر داده‌های خوانندگان ما نسبت به خبرنگاری متن باز یک قدم به جلو برمی‌داریم و به خوانندگان خود اجازه می‌دهیم خودشان اطلاعات را برای ما تهیه و ارسال کنند. در این مدل خوانندگان خودشان تبدیل به خبرنگار می‌شوند و اطلاعات خود را در یک پایگاه داده خبری منتشر می‌کنند که پس از ترکیب شدن با دیگر خبرها آماده شده و منتشر می‌شوند.
    گزارشگری مبتنی بر داده‌های خوانندگان می‌تواند شامل نرم‌افزارهای پیچیده تحت وب باشد و از دیتابیس‌های قدرتمند بهره بگیرد که به عنوان نمونه می‌توان پایگاه لرزه‌نگاری تحقیقات جغرافیایی آمریکا اشاره کرد و یا می‌تواند به سادگی مجموعه‌ای تصاویری است که کاربران فلیکر روی سایت قرار می‌دهند و با یک تگ به اشتراک می‌گذارند.

    برای آن‌که از این روش بتوان بهترین نتیجه را گرفت باید از آن در مورد موضوعاتی استفاده کرد که تعداد زیادی از خوانندگان به اطلاعات دست اول دسترسی دارند. برای مثال گرفتن اطلاعات در مورد خسارات زلزله در یک منطقه می‌تواند در این شیوه به خوبی نتیجه دهد. در این مورد می‌توان به سایت ویکی پدیا اشاره کرد که یکی از پروژه‌هایی است که از شیوه خبرنگاری توزیع شده استفاده می‌کند.

    البته از سوی دیگر در صورتی که شما نتوانید این شیوه را به خوبی مدیریت کنید، گزارشگری مبتنی بر داده‌های خوانندگان می‌تواند به یک بولتن خبری با گزارش‌های غلط و حتی توهین‌آمیز تبدیل شود. اما اگر یک روزنامه‌نگار بتواند از شیوه گزارشگری مبتنی بر داده‌های خوانندگان به درستی و با مسوولیت استفاده کند و از خوانندگان خود بخواهد هویت خود را در هنگام ارسال خبر مشخص کنند( برای مثال به آدرس ای‌میل آن‌ها استناد کند) گزارشگری مبتنی بر داده‌های خوانندگان می‌تواند مجموعه‌ای از خبرهای سازمان یافته را در مقیاس بسیار زیاد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید کند.

    خبرنگاری سنتی

    سه شیوه سنتی برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد یک موضوع شامل مصاحبه‌ها، دیده‌ها و مشاهدات و جستجو برای مستندات است.

    1. مصاحبه‌ها

    آیا می‌‌خواهید بفهمید که چه اتفاقی در حال افتادن است؟ افرادی را پیدا کنید که از موضوع مورد نظر شما اطلاع دارند و با آ‌ن‌ها صحبت کنید. بهترین منبع افرادی هستند که به طور مستقیم در حادثه یا موضوعی که شما در حال تهیه خبر در مورد آن هستید در ارتباطند.

    خودتان را معرفی کنید و بگویید برای کجا خبر تهیه می‌کنید. اگر شما قصد دارید مصاحبه را ضبط کنید، حتما قبل از این کار از فرد مصاحبه شوند اجازه بگیرید. در بسیاری از کشورها ضبط کردن صدای یک فرد بدون اجازه او غیر قانونی است. اگر شما در مورد قابلیت‌های خود برای یادداشت برداری دقیق شک دارید، مصاحبه را ضبط کنید. ابتدای گزارش خود را با پرسیدن نام منبع خود شروع کنید، هم‌چنین حتما سمت رسمی فرد مصاحبه شونده را به طور دقیق ذکر کنید.

    سوالاتی را بپرسید که جواب آن‌ها بله یا خیر نباشند. به جای آن از افراد مصاحبه شونده بخواهید در مورد حادثه یا وضعیت یا موضوع مورد بحث توضیح بدهند. در هنگامی که آن‌ها در حال پاسخ دادن هستند به حرف‌های آن‌ها گوش دهید و ببینید آیا از بین صحبت‌های او می‌توان اطلاعات اضافه‌ای به دست آورد که ممکن است برای خواننده جالب باشد. سپس سوالات بعدی را بپرسید تا اطلاعات بیش‌تری به دست بیاورید.

    هیچگاه به خود ترس راه ندهید و تصور نکنید که ممکن است سوال بی‌ربط یا بی‌معنی بپرسید. اگر منبع شما مطلبی را می‌گوید که شما نمی‌فهمید از او بخواهید آن را به زبان ساده‌‌تر توضیح دهد. اگر منبع شما مطلبی را می‌گوید که بی‌معنی به نظر می‌رسد از او بخواهید توضیح بیش‌تری بدهد. اگر شما چیزی را نمی‌فهمید احتمالا خواننده هم به همین مشکل دچار خواهد شد. همیشه در هنگام مصاحبه مودب باشید اما اجازه ندهید مصاحبه شونده شما را از پرسیدن سوالات درست یا دشوار بترساند.

    اگر شما نمی‌دانید با چه کسی مصاحبه کنید، برخی از سایت‌ها لیستی از سایت‌هایی را به شما ارائه می‌دهد که شما می‌وانید در مورد موضوعات مختلفی کارشناسانی را برای مصاحبه پیدا کنید.

    2. مشاهدات

    پنج حس شما می‌توانند جزئیاتی را برای شما فراهم کنند که یک گزارش را از حالت خشک و بی روح یک گزارش سرزنده و جذاب تبدیل کند. حتی اگر شما در حال انجام یک مصاحبه ساده هستید به اطراف دقت کنید. چه چیزهایی می‌بینید؟ می‌شنوید؟ آیا بوی خاصی در محیط وجود دارد؟ آیا احساس خاصی از بودن در آنجا به شما دست می‌دهد. این جزئیات را در خبر خود مطرح کنید تا خواننده حس کند در محیط قرار دارد و بفمد شما از چه جایی در حال تهیه گزارش هستید.

    اما دقت داشته باشید که گزارش خود را با جزئیات بی‌فایده پر نکنید و یا مطلب اصلی خود را فدای این اطلاعات نکنید. خواننده اصلا نیاز ندارد که بداند رنگ موی مصاحبه شونده چیست، مگر آن‌که این اطلاعات به موضوع مطلب شما مربوط باشد.

    سپس به مدت 30 دقیقه در یک مکان نشسته و آن‌چه را که دیده‌اید به روی کاغذ بیاورید. در این بین سعی کنید مهارت‌های خود را نیز تقویت کنید.

    3. جستجو در مدارک و اسناد

    خبرنگاران آنلاین می‌توانند هزاران مقاله و مطلب مختلف در مورد موضوع خود پیدا کنند. پایگاه داده دولتی در مورد جرائم، نمرات امتحانات مدراس، آمار جمعیتی، گزارش‌های تصادفات، امنیت محیط همه مطالبی هستند که می‌توانند تا سال‌ها یک خبرنگار را به خود مشغول کنند.

    برخی‌ از سایت‌ها فقط با انتشار خبرهای تازه، جالب و عجیب هر روز هزاران خواننده را به سمت خود جذب می‌کنند. جستجو در اسناد و مدارک یکی از بهترین‌ راه‌ها برای بررسی صحت اطلاعاتی است که شما در یک گفتگو به دست آورده‌اید.

    در این روش شما اصلا نیازی ندارید خانه خود را ترک کنید تا به اطلاعات رسمی دست پیدا کنید. کافی است به سراغ اینترنت رفته و از طریق برخی از سایت‌ها اسناد و مطالبی در مورد موضوعی که مشغول کار روی آن هستید به دست بیاورید.

    روزنامه‌نگاران معمولا از خبرنگاری با کمک کامپیوتر استفاده می‌کنند تا اطلاعاتی در مورد بودجه‌ها یا گزارش جرائم به دست بیاورند. اگر شما به نرم‌افزارهایی مانند اکسل، اکسس یا مپ اینفو آشنایی دارید می‌توانید اطلاعات جالبی را از دیتابیس‌های عمومی مانند لیست کارمندان یک مدرسه یا محکومیت‌های مجرمان را دریافت کنید. یا شما می‌توانید از نرم‌افزارهای نقشه‌برداری یا گزارش‌های ترافیکی پلیس استفاده کنید و تقاطع‌هایی با بیش‌ترین تصادفات را شناسایی کنید.

    مهم نیست که شما از چه روشی استفاده می‌کنید، حتی ممکن است شما در یک گزارش از تمام این روش‌ها به طور همزمان استفاه کنید. مهم این است که شما نیاز به پیدا کردن اطلاعات دارید و باید در مورد یک موضوع یا حادثه به طور کامل توضیح دهید. طبیعی است که در مرحله اول باید بر اساس فرضیات خود شروع کنید. البته فقط به داشته‌های خود تکیه نکید و به دنبال اطلاعاتی بگردید تا ایده‌های شما را تائید می‌کنند یا آن‌ها را زیر سوال می‌برند. خبرنگاران حرفه‌ای مرتبا در پروسه تهیه خبر به دنبال مطالب بیش‌تر هستند. آن‌ها حتی ممکن است در طی کار خود به عقب بازگردند و مصاحبه‌های بیش‌تری انجام دهند و به دنبال مطالب بیش‌تری بگردند. به هر حال یک مطلب ممکن است شما را چندین بار به جهت‌های مختلف بکشاند.

    حتما اطلاعات خود را چند بار بررسی کنید تا از صحت آن‌ها مطمئن شوید. سعی کنید در هنگام نوشتن خبر یا پیاده سازی یک مصاحبه اشتباه نکنید. هم‌چنین در هنگام کپی کردن اطلاعات از منابع رسمی و یا توصیف چیزهایی که دیده‌اید حداکثر دقت را به خرج بدهید. هر کس ممکن است در جایی اشتباه کند، اما هیچ گاه شما نباید بی‌دقتی را بهانه اشتباهات خود قرار دهید.

    چگونه زاویه مناسب پیدا کنیم

    مصاحبه با یک کارشناس به شکل پرسش و پاسخ بهترین روش برای شروع نوشتن یک خبر است. در هنگام خواندن روزنامه‌ها ، بلاگ‌ها، سایت‌ها و هر چیز دیگری چشمان خود را کاملا باز کنید تا بتوانید به موضوعاتی برسید که مردم در مورد آن‌ها صحبت می‌کنند.

    قبل از شروع به خبر نوشتن از خود بپرسید آیا خواننده گزارش من را می‌خواند و این موضوع برایش جالب است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در چند درصد موارد شما به گزارش‌هایی که خود می‌نویسید در پاسخ به این سوال جواب مثبت می‌دهید.

    در پایان همیشه و در همه‌جا با خود یک دفتر یادداشت و خودکار داشته باشید. هر زمان و در هرجایی یادداشت برداری کنید تا به سوژه‌های خوبی برای تهیه خبر دست پیدا کنید.



  • نظرات() 
  • رونمایی از یک دیسک نوری با گنجایش یک ترابایت

    رونمایی از یک دیسک نوری با گنجایش یک ترابایت

     
     

    یک شرکت ژاپنی تولیدکننده تجهیزات رایانه ای دیسک نوری جدیدی را رونمایی کرد که گنجایش آن یک ترابایت است.  

     
     

    یک شرکت ژاپنی تولیدکننده تجهیزات رایانه ای دیسک نوری جدیدی را رونمایی کرد که گنجایش آن یک ترابایت است.

    به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت "ت. د. ک" در نمایشگاه Ceatec ژاپن یک ODD (درایو دیسک نوری) جدیدی را معرفی کرد که برای ذخیره سازی داده ها از حمایت لنزهای نوری برخوردار است.

    این درایو دیسک نوری به بزرگی یک دیسک "دی. وی. دی" معمولی و یا یک "دیسک پرتو- آبی" (Blu-ray Disc) است. با این تفاوت که گنجایش این دیسک 20 برابر بیشتر از یک دیسک دو لایه پرتو- آبی است.

    یک دیسک "دی. وی. دی" معمولی ظرفیت ذخیره سازی حداکثر 5 گیگابایت را دارد و یک دیسک "دولابه پرتو- آبی" می تواند حداکثر 50 گیگابایت را در خود ذخیره کند.

    این دیسک ODD محصول "ت. د. ک" که گنجایش یک ترابایت (1024 گیگابایت) را دارد از یک سیستم تولید شبیه به سیستم تولید دیسک پرتو- آبی استفاده می کند.

    براساس گزارش "پی. سی. وورد"، در دیسک پرتو- آبی، قطر یک لایه باید 100 میکرومتر و یا کمتر باشد اما قطر هر لایه در این دیسک جدید 260 میکرومتر است.

    منبع http://www.medianews.ir/fa/2010/10/15/odd.html



  • نظرات() 


    • کل صفحات:3  
    • 1
    • 2
    • 3
    •   

    -برای شروع تغییرات در فرهنگ وافکارجامعه هیچ وقت سعی نکن جامعه روعوض کنی بلکه خودتو عوض کن که لااقل یکی تو این جامعه آگاه شده باشه
    @@@@@@@@@@
    پیشنهاد هفته:
    پیشنهادم اینه که ((ماهنامه دانش و کامیپوتر)) رو بخرید به نظرم بین تمامی مجله های کامپیوتری داخلی از همه پر بارتره و میتونه کمکمون کنه


    bia2edu حامد.عظیمی


    آخرین پست ها


    آمار وبلاگ

    • کل بازدید :
    • بازدید امروز :
    • بازدید دیروز :
    • بازدید این ماه :
    • بازدید ماه قبل :
    • تعداد نویسندگان :
    • تعداد کل پست ها :
    • آخرین بازدید :
    • آخرین بروز رسانی :