تبلیغات
ایران آی سی تی- Iran ICT - مطالب شهریور 1389

ایران آی سی تی- Iran ICT

بزرگترین و تاثیر گذار ترین و ماندگار ترین انقلاب ها انقلاب عمیق فکری و فرهنگی در جامعه است-دکتر شریعتی

روشهای بدست آوردن لینک از سایتهای دیگر

روشهای بدست آوردن لینک از سایتهای دیگر

اهمیت لینک ها در بهبود رنکیک سایت امری غیرقابل انکار است و اگر پستهای قبلی را مطالعه کرده باشید مطالبی در این باره گفته شد.

در این پست روشهایی را برای بدست آوردن لینک از سایر سایتها آموزش میدهم.خواندن این پست را شدیدا به دوستان توصیه میکنم.لطفا برای دیدن متن به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

هر چقدر امتیاز سایت شما بالاتر باشد، صفحات وبسایت شما از رتبه بالاتری درموتورهای جستجو گر برخوردار خواهند بود و هر چقدر CTR صفحات بهینه شده شما بیشتر باشد (با ایجاد Title ها و Description های بهینه شده) کاربران بیشتری بر روی لینک سایت شما کلیک خواهند کرد و در نتیجه ترافیک هدفمند بیشتری را جذب خواهید کرد.
برای سرعت بخشیدن به پروسه دریافت لینک، بسیاری از وبسایتها اقدام به خرید لینک از وبسایتها و دایرکتوریهای دیگر می کنند که اخیرآ با Update ایکه گوگل در الگوریتم خود ایجاد کرده است، این روش نیز در حال منسوخ شدن است. چرا که گوگل PR وبسایتهایی که اقدام به فروش لینک بطور مصنوعی می کنند را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داده و آنها را از SERP خود حذف می کند. این بدین مفهوم است که دیگر زمان ایجاد لینکهای مصنوعی به سر آمده و حتی کسانیکه در برنامه Adsense گوگل عضو بوده و از این روشها برای افزایش ترافیک و PR استفاده می کنند، ممکن است اکانتشان توسط گوگل بسته شود.

برای اینکه یک Link Building Campaign موفق داشته باشید، باید کمی خلاقیت و نوآوری به خرج بدهید و از تکنیکهای جدیدی که در ادامه مقاله به آن اشاره خواهم کرد استفاده کنید. اگرچه روشهای متعدد دیگری نیز وجود دارند که به مرور زمان خودتان آنها را کشف خواهید کرد!

کاربران همیشه عاشق مقالاتی هستند که لیستی از اقلام مرتبط با یک موضوعی را در اختیار می گذارند. مثلا مقالاتی با عناوین:
۱۰ روش اعجاب انگیز برای اینکه سایت خود را در ۲۴ ساعت در گوگل به ثبت برسانید!
۱۰۱ روش ابتکاری برای ایجاد لینک به وبسایتتان!

چنین مقالاتی نظر کاربران را به خود جلب خواهد کرد و حتی بسیاری از آنها مقاله شما را Bookmark کرده وحتی برخی ازآنها در وبلاگ و یا وبسایت شخصی خودشان وبسایت یا مقاله شما را معرفی خواهند کرد که این به مفهوم بدست آوردن صدها لینک به سایت شما خواهد بود. شما می توانید در فیلد کاری خود لیستی از منابع مفید، لیستی از افرادی که در فیلد مربوطه متخصص هستند و لیستی از وبلاگهای مرتبط با موضوع وبسایتتان را قراردهید. مطمئن باشید که بسیاری از وبسایتها به این مقاله شما لینک خواهند داد.
وقتی که مردم از لیست شما خوششان بیاید، آنها مقاله شما را در سایتهای Social Bookmarking و یا Social News نظیر Digg و Stumbleupon ارسال خواهند کرد که این یعنی، ایجاد صدها لینک یکطرفه به وبسایت شما که از ارزش بسیار بالائی برخوردار است (هم از لحاظ ایجاد ترافیک و هم ازبعد اخذ لینک و گرفتن PR). شما همچنین می توانید خودتان با ایجاد اکانت در اینگونه وبسایتها، مقاله یا وبسایت خود را معرفی کنید.

مصاحبه با افراد معروف در فیلد کار وبسایتتان نیز باعث می شود که وبسایتها و وبلاگهای دیگر به این مصاحبه شما لینک بدهند و حتی آنها را در Social Bookmarking ها معرفی کنند که باز به نوبه خود لینکهای زیادی را به وبسایت شما ایجاد خواهد کرد.

از قدرت وبلاگها برای گرفتن لینک استفاده کنید. یک وبلاگ و محتویات مفید در فیلد کاری تان ایجاد کنید و به مرور مطالب جدیدی به آن اضافه کنید. موتورهای جستجوگر روبوتهای ویژه ای دارند که به دنبال مطالب تازه هستند. شما با ایجاد وبلاگ به این موتورهای کمک خواهید کرد که صفحات وبسایتان را Crawl و Index کنند. وبلاگ روشی برای محاوره آزاد با کاربران در اختیار می گذارد که این خود باعث ایجاد لینک و Bookmark شدن وبلاگتان می شود و اگر از داخل صفحات وبلاگ به سایر صفحات وبسایتان لینک وجود داشته باشد، سایر صفحات نیز از این Link Juice بی بهره نخواهند بود!

ارائه اخبار جدید و Syndicate کردن آن از طریق RSS می تواند لینکهای بالقوه ای را به وبسایتتان ایجاد کند علاوه بر اینکه ترافیک مستقیم نیز به وبسایت شما خواهد فرستاد. شما می توانید مقالات وبسایتتان و Post هایی که در وبلاگتان ایجاد می کنید را به سایتهای انتشار مقالات‌ و اخبار (بخصوص آنهایی که در Google News ویا Yahoo News ایندکس شده اند) از طریق Syndication ارسال کنید و از این طریق نیز به اعتبار وبسایتتان بیافزایید. شما حتی می توانید یک گام فراتر برداشته و اقدام به انتشار Press Release کنید. اطلاعاتی در زمینه محصولات یا خدمات جدیدی که می خواهید ارائه دهید و یا سمینار هایی که می خواهید برگزار کنید.

ارسال به دایرکتوریهای معتبر. ارسال وبسایت به دایرکتورهای مختلف می تواند در ایجاد لینک به سایت شما کمک کند (البته در موتور گوگل این روش در حال منسوخ شدن است) ولی هیچگاه کیفیت را فدای کمیت نکنید. ارسال به ۱۰ دایرکتوری معتبر بسیار با ارزشتر ازارسال به ۱۰۰ دایرکتوری رایگان بی ارزش است.

کاربران از شرکت در مسابقات و دریافت جایزه لذت می برند. شما می توانید با اختصاص اندکی هزینه و طرح مسابقه و اعطای جوائز مختلف، کاربران و حتی لینکهای متعددی را بدست آورید. حتی شما می توانید فراتر رفته و مسابقات خود را بطور فصلی (ایام عید نوروز، روز پدر و …) طرح کنید و از ترافیکی که از این طریق در بازه های زمانی خاص بدست می آورید لذت ببرید!

تبادل لینک. هنوز هم این روش اگر درست انجام شود، می تواند در افزایش رنکینگ شما کمک کند. سعی کنید با وبسایتهایی که موضوعشان با موضوع وبسایت شما همخوانی دارند تبادل لینک کنید. مقاله ای برای آن سایت بنویسید و لینک سایت خودتان را در آن قرار دهید. تبادل لینک با سایتهایی که فقط برای همین منظور ساخته شده اند و یا سایتهایی که هیچ ارتباطی با موضوع سایت شما ندارد نه تنها به شما کمک نمی کند بلکه از اعتبار وبسایت شما می کاهد.

Review کردن محصول ویا سرویس خاص و نوشتن testimonials. اگر شما محصولی را خریداری کرده اید و آن محصول برای شما مفید بوده و یا از سرویسی استفاده کرده اید و از آن راضی بوده اید، در مورد آن مطلب بنویسید. حتی اگر تونستید محصولات و یا سرویسهای مشابه را با هم مقایسه کنید و خوبیها و بدیهای آنها را بیان کنید. مردم همیشه دنبال مقایسه هستند واگر مقاله شما رنگ تبلیغاتی نداشته باشد مطمئنآ لینکهای زیادی را به خود جذب خواهد کرد.

در فورومها و group های مرتبط با تخصصتان شرکت کنید و آنها را از اطلاعات مفیدتان بهره مند سازید و در قسمت signature لینک سایت خود را قرار دهید. اگر شما در بحثها مشارکت مفید و سازنده داشته باشید، به مرور زمان از اعتبار خاصی برخوردار خواهید بود و افرادی که Post های شما را می خوانند راغب خواهند بود که به وبسایت شما نیز بیایند. این کار علاوه بر اینکه ترافیک مستقیم به سایت شما می فرستد، از لحاظ Link Building نیز به شما کمک خواهد کرد.



  • نظرات() 
  • منتخب سخنان استیو جابز (مدیر اپل آی فون-

    منتخب سخنان استیو جابز (مدیر اپل آی فون-

    http://gsm.ir/media/openuploads/steve%20JobsCEO%20decadelllf.gif

    نو آوری تمایز بین یک رهبر و یک دنبال رو است 

    نوآوری هیچ گونه مرزی ندارد. تنها مرز فقط تخیل شماست. زمان در اختیار شماست که چه چیز را می خواهید از این جعبه بیرون بیاورید. اگر شما جزئی از یک صنعت رو به رشد هستید، به راه هایی فکر کنید که بیشتر موثر باشید؛ چگونه مشتری پسندتر باشید و اینکه چگونه به سهولت تجارت کنید. اگر شما جزئی از یک صنعت راکد هستید، هر چه سریع تر از آن بیرون آیید قبل از این که خودتان فرسوده شوید، غیر موثر شوید و از تجارت خارج شوید. به یاد داشته باشید که طفره رفتن اینجا یک گزینه برای شما محسوب نمی شود. هم اکنون شروع به نوآوری کنید.

     

     

    ۲ . معیاری از کیفیت باشید .بعضی از افراد در محیط هایی که ممتاز بودن و برتری انتظار می رود استفاده نمی شوند .

    هیچ میانبری به برتر بودن نیست .شما باید برتری خودتان را تعهد کنید .از استعدادها و توانایی های خود استفاده کنید و مهارت هایی که بهترین راه را برای جلو انداختن شما از بقیه مهیا می سازد را به کار گیرید .با یک استاندارد بالا زندگی کنید و به جزئیاتی که واقعا باعث تفاوت شما با دیگران می شود توجه کنید.ممتاز بودن و برتری سخت نیست . خیلی ساده همین الان تصمیم بگیرید که ممتاز و برتر باشید و سپس از آن چیزی که زندگی به شما بازتاب می دهد متحیر می شوید.

     

     

    ۳ . تنها راهی که می توانید کارهای بزرگ انجام بدهید این است که آنچه انجام می دهید را دوست بدارید .

    اگر شما هنوز این راه را پیدا نکردید ،به جستجو ادامه دهید .درمانده نشوید .با تمام وجود از ته قلب خود تلاش کنید، سر انجام شما این راه را پیدا خواهید کرد.

    من این را در ۴ کلمه خلاصه می کنم : Do What You Love یا کاری انجام بده که دوستش داری . در جستجوی حرفه و مسیری باشید که به زندگی شما جهت ، مقصد و خشنودی می دهد .هدف ها را تشخصی دهید و برای هدف هایی که به زندگی شما معنی و ارزش می بخشد تلاش کنید .این کار فقط به سلامتی روحی و انگیزه داشتن شما کمک نمی کند ، بلکه باعث می شود شما در زمان های سختی احساس بهتری داشته باشید و التیام بخش شما خواهد بود .آیا شما در روز شنبه صبح از تخت خود می پرید و پیش به سوی پیشرفت و کارهای این هفته می روید؟ اگر پاسخ شما خیر است بیشتر فکر کنید تا دلیلش را پیدا کنید .

     

     

    ۴ . می دانید که بیشتر غذایی که می خوریم به دست افراد دیگری درست شده است. 

    لباسی را می پوشیم که کسان دیگری آنها را ساخته اند. ریاضیاتی را استفاده می کنیم که اشخاص دیگری آن را توسعه داده اند … منظورم این است که ما به ندرت چیزی را به دست می آوریمخیلی شگفت انگیز و خارق العاده است وقتی چیزی را خلق می کنید که بر اساس تجربه و دانش بشری باشد.

    به صورتی زندگی کنید که از لحاظ اخلاقی منطقی باشد. سعی کنید که در دنیای اطرافتان تغییری حاصل کنید و به سوی بهتری سوق دهید. آن گاه توجیه بهتری برای زندگی خواهید یافت و بهترین مرهم برای ملالت و خستگی به شمار می رود. همیشه کارهای زیادی برای انجام دادن هست. همیشه در مورد کاری که انجام می دهید با دیگران گفت و گو کنید. نصیحت نکنید یا حق به جانب نباشید و یا متعصبانه فکر نکنید همچنین افراد را از بحث دور نکنید. از مثال زدن خجالت نکشید و از هر فرصتی استفاده کنید که به دیگران اجازه دهید بدانند که چه کاری را انجام می دهید.

     

     

    ۵ . در بودا یک اصطلاح هست به نام : “افکار یک نوآموز” . 

    بسیار شگفت انگیز است که افکار یک نو آموز را داشته باشید.

    نوعی طرز تفکر است که هر چیز را به صورتی که هست می بینید، قدم به قدم و در یک آن به ماهیت هر چیز پی خواهید برد. افکار نو آموز نوعی تمرین عبادت و ریاضت در اعمال به حساب می آید. این فکر هست که باعث تصدیق بلا تصور و چشم داشت، قضاوت و پیش داوری می شود. به افکار یک نو آموز که به مانند یک کودک دنیای اطراف خود را می بیند نگاه کنید، پر از کنجکاوی، شگفتی بهت و حیرت.

     

    ۶ . ما اساسا معتقدیم که شما تلوزیون نگاه می کنید تا فکر نکنید ، و زمانی که شما با کامپیوتر کار می کنید ، می خواهید فکر کنید

    مطالعات آکادمیک در طول دهه های مختلف نشان دهنده ی این است که تلویزیون اثر مهلکی بر روح و روان انسان دارد. بیشتر بینندگان تلویزیون می دانند که عمل آنها باعث کندی در ذهن و تباهی آن می شود ولی بیشتر زمان خود را جلوی این جعبه می گذرانند. پس تلویزیون را خاموش کنید و سلول های مغزی خود را نجات دهیداما بسیار محتاط باشید، کامپیوتر هم می تواند باعث از بین رفتن سلول های مغزی شود. سعی کنید صحبتی داشته باشید با شخصی که به مدت ۸ ساعت در روز به بازی های اکشن یا مسابقه ای می پردازد !

     

     

    ۷ . من تنها کسی هستم که یک چهارم یک بیلیون دلار را در یک سال از دست داده ام … این موضوع خیلی شخصیت ساز است.

    اشتباه کردن را برابر با اشتباه بودن ندانید. شخص موفقی وجود ندارد که تا به حال دچار اشتباه یا شکست نشده باشد، افراد موفق اشتباه می کنند و نوع زندگی خود را عوض می کنند یا نحوه ی عملکرد خود را تغییر می دهند که بتوانند با اشتباه خود رویارویی کنند، پس بار دیگر آن اشتباه را انجام نخواهند دادآنها اشتباهاتشان را بازگو می کنند تا اخطاری باشد نه اینکه نشانه ی نا امیدی یا بی کفایتی باشند. اشتباه کردن به این معنا نیست که مثل یک احمق زندگی می کنید.

     

     

    ۸ . من تمام فن اوری هایم را برای یک بعد از ظهر بودن با سقراط معامله می کنم.

    در دهه گذشته ، کتاب های زیادی از شخصیت های بزرگ تاریخی در کتاب خانه های سرتاسر جهان موجود است . و سقراط به همراه لئوناردو داوینچی، نیکولاس کوپرنیک، چالز داروین و آلبرت انیشتن قله های الهامات در استقلال اندیشمندان هستند. اما سقراط اولین بود. چیچرو در مورد سقراط می گوید: ” او فلسفه را از آسمان به صورت زنده برای مردمان به زمین آورد.” بنابراین از اصول سقراط در زندگی، کار، یادگیری و روابط خود استفاده کنید. این کار را برای خودتان انجام دهید نه برای سقراط، و ببینید چه قدر درستی ، زیبایی و خوبی می توانید به زندگی هر روزه ی خود وارد کنید.

     

     

    ۹ . ما اینجا هستیم که تغییری در جهان به وجود آوریم، در غیر این صورت چرا هم اکنون اینجا هستیم؟

    شما می دانید که کارهای بزرگی در زندگی می توانید انجام دهید؟ و می دانید که هر زمان که یک فنجان قهوه برای خود می ریزید چقدر این کارهای بزرگ خاک خواهند خورد؟ و قصد دارید قبل از انجام این کارها کمی بیشتر فکر کنید … همه ی ما با هدیه ای به دنیا آمده ایم که به زندگی بدهیم، هدیه ای برای تمام رؤیاهایمان ، رغبت هایمان، احساساتمان و کنجکاوی هایمان. این هدیه در واقع هدف ماست. شمابرای انتخاب هدف خود نیاز به هیچ اجازه ای از دیگران ندارد . هیچ رئیسی، معلمی، والدینی یا کشیشی این قدرت را ندارد برای شما تصمیم بگیرد که هدف شما چیست. فقط باید این هدف منحصر بفرد را بیابید.

     

     

    ۱۰ . زمان برای شما محدود است، پس وقت خود را برای زندگی دیگران تلف نکنید. 

    در عقاید تعصب آمیز به دام نیافتید .به گونه ای زندگی نکنید که نتیجه ی افکار افراد دیگری هستید. نگذارید سر و صداهای افکار دیگر باعث شود به صدای درونی خود گوش نکنید. از همه مهم تر، این جرئت را داشته باشید که از قلب خود پیروی کنید. ضمیر نا خود آگاه تنها چیزی است که می داند شما به چه تبدیل خواهید شد. هر چیز دیگر در درجه ی دوم قرار خواهد گرفت.

    آیا شما از زندگی برای به تحقق رساندن رویای دیگران خسته شده اید؟ شک نکنید این زندگی شماست و شما این حق را دارید که هر گونه که می خواهید زندگی کنید. به گونه ای زندگی کنید که شما انتخاب می کنید و شما رئیس خود هستید.

    هر یک از این درس ها ممکن است در ابتدا برای گنجاندن در زندگی مشکل به نظر برسد ، اما اگر شما مسیر را هموار کنید این درس ها به سادگی برای شما رخ خواهد داد و خواهید دید که چه پیشرفتی در زندگی و عملکرد خود خواهید داشت . پس پیش بروید و این نکات را رعایت کنید

    http://toopaz.net/wp-content/uploads/2010/01/steve-jobs-ipad.jpg



  • نظرات() 
  • سوشیال مدیا و بازاریابی ایمیلی را با هم ترکیب کنید


    سوشیال مدیا و بازاریابی ایمیلی را با هم ترکیب کنید





    5
    این مطلب در کمپین طراحی وب سایت موفق، توسط Elemenex تولید شده است. این کمپین به تکنیک ها و فرآیندهای چرخه ایجاد یک وب سایت موفق و درآمدزا می پردازد. برای اطلاعات بیشتر @elemenex را در ووزلای فناوری دنبال کنید.
    همین الانی که این متن را می خوانید مشتریان و مخاطبان شما در حال فرستادن پست در تویتر، فیس بوک و یا گشت و گذار در فاروم ها و سایت های دیگر و نظر دهی در آنها می باشند. آنها در این سایت ها در حال صحبت و یا به اشتراک گذاری مطالبی هستند که مرتبط با تجارت شما است. 

    آیا شما جز این مکالمه هستید؟ آیا از لینک و محتوای شما صحبت می کنند؟ اگر جز این مکالمه نیستید فرصت بزرگی را از دست داده اید و مجبورید برای اینکه برند خود و تجارت خود را تبلیغ کنید پول های کلانی هزینه کنید. حتی شاید این تبلیغات تاثیرگذاری چندانی نداشته باشند. 78% از مصرف کنندگان به سفارشات دوستان خود توجه می کنند و فقط حدود 14% به تبلیغات اعتماد می کنند.

    بازاریابی ایمیلی و سوشیال مدیا متفاوت عمل می کنند

    سوشیال مدیا ها بسیار پویا، سریع و تعاملی هستند. البته فانی و زودگذر هم هستند. شما اگر پستی را صبح بفرستید و مخاطب شما بعد از ظهر به سایت وارد شود، ممکن است به خاطر حجم زیاد اطلاعات به اشتراک گذاشته شده اصلا مطلب شما را نبیند. این همان جایی است که بازاریابی ایمیلی با سوشیال مدیا متفاوت است. ایمیل  ارتباط صمیمی تر و خودمانی تری با مخاطبانتان بوجود می آورد(از این امکان استفاده کنید). وقتی  مخاطب شما در میل باکس خود ایمیل شما را می خواند فقط توجهش به شما است نه هزاران هزار مطلب و پست دیگر. حتی می تواند ایمیلتان را ذخیره کند و برای دوستانش بفرستد.

    حال چگونه از مزیت های هر دو استفاده کنیم و آنها را ترکیبی استفاده کنیم

    • از لیست ایمیل های خود برای ساختن مدیای سوشیال استفاده کنید. یکی از نکات مهم سوشیال مدیا این است که زمانی که مثلا در فیس بوک یک Fan یا طرفدار پیدا میکنید مطالب شما نه تنها برای او بلکه برای دوستان او نیز فرستاده خواهد شد یعنی شما با یک تیر حداقل 50 نشان زده اید(اگر فرض کنیم یک فرد حداقل 50 دوست در فیس بوک دارد). از امروز در خبرنامه سایت خود آدرس سوشیال مدیا هایی که در آن عضو هستید را نام ببرید.
      http://www.volacci.com/files/social-media-marketing.jpg

    • از افراد بخواهید که به سایت و یا بلاگ شما بیایند و در خبرنامه ثبت نام کنند. حال بر عکس بالا عمل می کنیم چون می خواهیم از مزایای بازاریابی ایمیلی نیز استفاده کنیم. بنابراین در صفحات خود در سایت های سوشیال حتما آدرس ثبت نام و یا عضویت در روزنامه الکترونیکتان را هم مطرح کنید.

    • مطالب خبرنامه خود را متفاوت تر در سایت های سوشیال قرار دهید. به جایی اینکه همان فرمت خبرنامه را فقط در سایت های سوشیال به اشتراک بگذارید، گزیده ای از محتوا، هدف محتوا یا چیزی که فکر می کنید جذابیت ایجاد می کند را از متن جدا کنید و به اشتراک بگذارید. سعی کنید در میکروبلاگ ها از MicroContent ها استفاده کنید. البته نوشتن میکروکانتنت هم هنر و هنرمند می خواهد.

      به هر محتوایی که از سایت شما به اشتراک گذاشته می شود مانند یک گوهر نگاه کنید چون می تواند هزاران بازدید برایتان بیاورد که شاید میلیون ها تومان هزینه تبلیغاتی نتواند این کار را انجام دهد.

    شما هر روز با افرادی سر و کار دارید که یا با فیس بوک کار می کنند و یا تویتر و یا هر سایت دیگری را برای خود مفید می دانند. شما نمی توانید نظر آنها را عوض کنید ولی می توانید بگونه ای عمل کنید که همه جا باشید. بازاریابی ایمیلی و سوشیال مدیا دو فرایند مهم برای دسترسی بیشتر به تجارت شما هستند و هدف انتخاب بین یکی از آنها نیست. هر 2 مورد در کنار هم و به صورت ترکیبی لازم هستند.



  • نظرات() 
  • خلاقیت، هنر شكستن عادتها، روزمرگیها و الگوهای موجود

    خلاقیت، هنر شكستن عادتها، روزمرگیها و الگوهای موجود

    برای ایجاد الگوهای فكری جدیدی كه ما را از الگوهای فكری رایج و سنتی فراتر ببرد نیاز داریم اتاق امكان پذیریهای ذهنمان را توسعه دهیم. همانگونه كه آنتونی رابینز می گوید فقط غیرممكن غیرممكن است. تفكر خلاق، یك شیوه نگرش متفاوت نسبت به دنیا است دیدن دنیا از دریچه ای كه هیچ فرد دیگری تا به حال از آن دریچه به دنیا ننگریسته است برای داشتن چنین نگرشی باید قوه تخیلمان را پرورش دهیم به اندازه كافی انگیزه و امید داشته باشیم .

    بیشتر بخوانید: External خلاقیت، هنر شكستن عادتها، روزمرگیها و الگوهای موجود

    تیم ببینیم!

    برای ایجاد الگوهای فكری جدیدی كه ما را از الگوهای فكری رایج و سنتی فراتر ببرد نیاز داریم اتاق امكان پذیریهای ذهنمان را توسعه دهیم در اتاق امكان پذیریها همه چیز امكان پذیر است و همانگونه كه آنتونی رابینز می گوید فقط غیرممكن غیرممكن است.

    من در كلاسهایم از فراگیران می پرسم آیا می توانید تصور كنید كه ممكن است روزی، ثروتمندترین فرد دنیا شوید؟ بیش از 99 درصد آنها می گویند نه ممكن نیست. بعد من از آنها می پرسم آیا اگر چنین تصور و تخیلی را به ذهنتان راه دهید باید مالیات یا هزینه ای بپردازید؟ باز هم نه. با این تصور كه ممكن است روزی پولدارترین آدم دنیا شویم شروع می كنیم اتاق امكان پذیریهای ذهنمان را ساختن و توسعه دادن. در این اتاق، باورهایی را توسعه می دهیم كه به نظر غیرممكن می آیند مثلا اینكه در آینده، بشر برای رفتن از قاره آسیا به قاره آمریكا به شكل انرژی كد میشود و در عرض چند دقیقه از قاره ای به قاره ای دیگر می رود.

    بهترین راه برای كمك به باورپذیر كردن این پدیده های عجیب و غریب این است كه در غالب طنز به آنها بنگریم بنابراین نیاز داریم اتاق طنز پردازی را نیز در ذهنمان توسعه دهیم چرا كه از دریچه طنز به برخی مسایل نگریستن، اهرمی است برای تبدیل غیرممكن به ممكن. برای اینكه ذهنمان را با چنین مفاهیم جدید غیرقابل باوری بیشتر آشنا كنیم شروع می كنیم قانونهای جدید وضع كردن .

    تفكر خلاق، یك شیوه نگرش متفاوت نسبت به دنیا است دیدن دنیا از دریچه ای كه هیچ فرد دیگری تا به حال از آن دریچه به دنیا ننگریسته است برای داشتن چنین نگرشی باید قوه تخیلمان را پرورش دهیم به اندازه كافی انگیزه و امید داشته باشیم .

    جمله زیبایی از فیلم پروانه آبی در این زمینه می گوید تنها راه به وقوع پیوستن یك معجزه برای شما، باور كردن آن است. نویسنده معروف آقای وین دایر كتابی به چاپ رسانده است به نام ''باور كنید تا ببینید''. یك مادر سلامت فرزندش را باور كرد و توانست آن را ببیند. عبارت روغن لورنزو تا بحال به گوشتان خورده است؟ این داستان حكایتی است باور نكردنی اما واقعی  از انگیزه و امید یك مادر است كه جرج میلر در سال  1992 بر اساس آن فیلمی به همین نام ساخت این ماجرا داستان پسر بچه باهوشی است كه در پنج سالگی به بیماری آدرنو لوکو دیستروفی مبتلا شد كه لاعلاج بود و در طی دو سال به مرگ منجر می شد اما مادر لورنزو، ساعت‌ها خودش را در کتابخانه‌ها حبس می‌کرد و  در نهایت موفق شد راه درمان پسرش را پیدا كند عشق و امید از تخصص جلوتر است مادر لورنزو راه درمان یك بیماری پیچیده عصبی را پیدا كرد كه تا آن زمان پژوهشگران و متخصصان قادر به درمانش نشده بودند.

    تفكر خلاق در بازاریابی از اهرم هایی است كه كمك می كند چنان پدیده های نادری در دنیای تجارت به وقوع بپیوندد كه سرعت رشد تجاری فرد یا سازمان را به شكل نمایی افزایش میدهد مثلا پدیده فون روستروف كه می گوید متمایز باشید به بازاریابان بسیاری كمك كرده است تا در حرفه خود سرآمد باشند یكی از بازاریابان غول كامپیوتری آی بی ام از این قانون استفاده كرد و در جایگاه یكی از موفق ترین بازاریابان این كمپانی قرار گرفت او با پوشیدن كت و شلوار آبی، كراوات آبی و استفاده از خودكار و كیف آبی از این تعبیر كه یكی از معانی آی بی ام '' آبی ''  است استفاده كرد او حتی ماشینی به رنگ آبی برای خود خرید و به فردی بسیار متمایز و البته موفق تبدیل شد به گونه ای كه به او مستر آبی می گفتند.

    تفكر خلاق در دنیای تجارت، گاهی اوقات به شكل متمایز بودن و گاهی اوقات نیز با ایده های ساده ای كه به دلیل سادگیشان جذابیت ایجاد كرده اند خود را نشان می دهند.

     برای كار آفرینی و خلاقیت نیازی به تحصیلات دانشگاهی نیست 50 درصد كار آفرینان تحصیلات دانشگاهی نداشته‌اند. من باز هم به شما پیشنهاد می كنم برای موفق و خلاق بودن در دنیای تجارت، قانونهای جدید وضع كنید و خودتان اولین كسانی باشید كه از این قوانین پیروی می كنید. به خاطر داشته باشید برای خلاقیت هیچ حد و مرزی وجود ندارد به یاد داشته باشید.

    آقای وارنر كه مالك یكی از بزرگترین كمپانی های فیلمسازی هالیود می باشد در آغاز صنعت فیلمسازی كه فیلمها بیصدا بودند گفته بود كدام دیوانه ای میخواهد صدای هنرپیشه ها را بشنود. مثال دیگری از این دست بیل گیتس است كه زمانی گفته بود 64 مگا بایت حافظه جانبی برای كامپیوترها كافی است در حالیكه امروزه كامپیوترها بطور متداول 4 گیگا بایت حافظه جانبی دارند. هیچ حد و مرزی برای تفكر خلاق وجود ندارد حتی ذهنیت و پنداشته های پیشروان نیز قادر نیست حد و مرز تفكر خلاق را مشخص كند پس شجاع باشید و فراتر از همه واقعیت ها بیندیشید.

    توسط شهلا شریفی در مدیر سبز
    منبع ببینیم دات کام



  • نظرات() 
  • از تجارت ها تقلید کورکورانه نکنید، آن را بهبود دهید


    از تجارت ها تقلید کورکورانه نکنید، آن را بهبود دهید



    بسیاری از من می پرسند که اگر من می خواستم تجارت جدیدی را آغاز کنم، چه تجارت و ایده ای را برای شروع انتخاب می کردم؟ من بی درنگ در پاسخ به آن اشاره می کنم که کاری را که امروز موفق است و جواب خود را پس داده است دوباره اجرا می کردم.

    من اعتقاد دارم که ایده اول بودن در 95% موارد باعث شکست خواهد بود(عدد تقریبی و مثال گونه می باشد). اگر شما توان شکست را دارید و می توانید برای یک درصد باقیمانده بجنگید، مطمئنا این تجربه بسیار خوبی است و در صورت برد سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص خواهید داد.

    حال سوال این است که آیا دوباره اجرا کردن یک تجارت به معنای کپی کردن و یا تقلید کورکورانه از آن است؟ کپی کردن تجارت های دیگر به اندازه ایده اول بودن، امکان شکست دارد. حال برای دوباره اجرا کردن یک تجارت و نه تقلید کورکورانه موارد زیر را به تجارت قبلی اضافه کنید.

    • فرآیند ها را تسریع کنید
      کالا تحویل می دهید؟ خدمات ارائه می دهید؟ استراتژی داشته باشید که فرایند ها را تسریع کنید. ایده ای که McDonalds با ایجاد خط تولید خود انجام داد. McDonalds خط تولید خود را استاندارد و سرعت تولید برگر ها افزایش داد.

    • قیمت را ارزان تر کنید
      به نظر شما در چه صورت اپراتور سوم تلفن همراه می تواند با ایرانسل رقابت کند؟ به نظر من در صورتیکه سیم کارت رایگان تحویل دهد.

    • کیفیت را بهتر کنید
      برای تجارت های بزرگ بسیار مشکل و پر هزینه است که کیفیت محصول را با توجه به تکنولوژی های جدید و ... هماهنگ کنند. این بهترین فرصت برای تجارت های کوچک تر است تا محصول و خدمات بهتری را ارائه دهند و در بازار رقابت کنند.

    • برای همه تولید کنید
      مطمئنا شما نمی توانید تمام بازار جهان و یا کشور خود را بگیرید. اما وقتی محصولی تولید می کنید که همه می خواهند بازار مخاطب شما بزرگ خواهد شد. این بازار بزرگ تر شما را برای رسیدن به هدفتان کمک خواهد کرد.

    • سفارشی کنید
      بگذارید مشتری تصمیم بگیرد که چه شکلی از کیک تولد را می خواهد. درصد شکلات را خودش تعیین کند. اینگونه هر مشتری فکر می کند یک محصول خاص برای خودش دارد.

    • ساده کنید
      به جای فروش هزاران محصول، یک محصول را خوب و حرفه ای بفروشید. بگذارید مشتری براحتی انتخاب کند.

    • محصولات دوستدار محیط زیست تولید کنید
      یک آبمیوه فروشی در میدان قدس تهران، آبمیوه های خود را در لیوان یخی به مشتریان ارائه می دهد. یکی از مهم ترین فاکتورهای تبلیغاتی آنها برای فصل تابستان این بود که مشتریان بعد از میل کردن آبمیوه، لیوان را کنار هر درخت و یا بوته ای قرار دهند، آب شدن آن باعث آبیاری خواهد شد.

    • یک تجربه خوب ایجاد کنید
      خانه کارآفرینی فانتازیو یک تور کارآفرینی در جنگلهای آلاشت برگزار کرد. این هدف می توانست در قالب یک کلاس درس تامین شود ولی اجرای تور گونه آن برای شرکت کنندگان خاطره انگیز و به یاد ماندنی خواهد بود.

    من تک تک موارد زیر در پروژه های مختلف و به شکل های مختلف اجرا کردم و تماما نتیجه های موفقی بودند. مطمئن باشید حتی اگر یکی از موارد زیر را به تجارت موفق فعلی اضافه کنید شما هم موفق خواهید بود.

    منبع ببینیم دات کام



  • نظرات() 
  • سوشیال مدیا و بازاریابی ایمیلی را با هم ترکیب کنید


    سوشیال مدیا و بازاریابی ایمیلی را با هم ترکیب کنید



    همین الانی که این متن را می خوانید مشتریان و مخاطبان شما در حال فرستادن پست در تویتر، فیس بوک و یا گشت و گذار در فاروم ها و سایت های دیگر و نظر دهی در آنها می باشند. آنها در این سایت ها در حال صحبت و یا به اشتراک گذاری مطالبی هستند که مرتبط با تجارت شما است. 

    آیا شما جز این مکالمه هستید؟ آیا از لینک و محتوای شما صحبت می کنند؟ اگر جز این مکالمه نیستید فرصت بزرگی را از دست داده اید و مجبورید برای اینکه برند خود و تجارت خود را تبلیغ کنید پول های کلانی هزینه کنید. حتی شاید این تبلیغات تاثیرگذاری چندانی نداشته باشند. 78% از مصرف کنندگان به سفارشات دوستان خود توجه می کنند و فقط حدود 14% به تبلیغات اعتماد می کنند.

    بازاریابی ایمیلی و سوشیال مدیا متفاوت عمل می کنند

    سوشیال مدیا ها بسیار پویا، سریع و تعاملی هستند. البته فانی و زودگذر هم هستند. شما اگر پستی را صبح بفرستید و مخاطب شما بعد از ظهر به سایت وارد شود، ممکن است به خاطر حجم زیاد اطلاعات به اشتراک گذاشته شده اصلا مطلب شما را نبیند. این همان جایی است که بازاریابی ایمیلی با سوشیال مدیا متفاوت است. ایمیل  ارتباط صمیمی تر و خودمانی تری با مخاطبانتان بوجود می آورد(از این امکان استفاده کنید). وقتی  مخاطب شما در میل باکس خود ایمیل شما را می خواند فقط توجهش به شما است نه هزاران هزار مطلب و پست دیگر. حتی می تواند ایمیلتان را ذخیره کند و برای دوستانش بفرستد.

    حال چگونه از مزیت های هر دو استفاده کنیم و آنها را ترکیبی استفاده کنیم

    • از لیست ایمیل های خود برای ساختن مدیای سوشیال استفاده کنید. یکی از نکات مهم سوشیال مدیا این است که زمانی که مثلا در فیس بوک یک Fan یا طرفدار پیدا میکنید مطالب شما نه تنها برای او بلکه برای دوستان او نیز فرستاده خواهد شد یعنی شما با یک تیر حداقل 50 نشان زده اید(اگر فرض کنیم یک فرد حداقل 50 دوست در فیس بوک دارد). از امروز در خبرنامه سایت خود آدرس سوشیال مدیا هایی که در آن عضو هستید را نام ببرید.
      http://www.volacci.com/files/social-media-marketing.jpg

    • از افراد بخواهید که به سایت و یا بلاگ شما بیایند و در خبرنامه ثبت نام کنند. حال بر عکس بالا عمل می کنیم چون می خواهیم از مزایای بازاریابی ایمیلی نیز استفاده کنیم. بنابراین در صفحات خود در سایت های سوشیال حتما آدرس ثبت نام و یا عضویت در روزنامه الکترونیکتان را هم مطرح کنید.

    • مطالب خبرنامه خود را متفاوت تر در سایت های سوشیال قرار دهید. به جایی اینکه همان فرمت خبرنامه را فقط در سایت های سوشیال به اشتراک بگذارید، گزیده ای از محتوا، هدف محتوا یا چیزی که فکر می کنید جذابیت ایجاد می کند را از متن جدا کنید و به اشتراک بگذارید. سعی کنید در میکروبلاگ ها از MicroContent ها استفاده کنید. البته نوشتن میکروکانتنت هم هنر و هنرمند می خواهد.

      به هر محتوایی که از سایت شما به اشتراک گذاشته می شود مانند یک گوهر نگاه کنید چون می تواند هزاران بازدید برایتان بیاورد که شاید میلیون ها تومان هزینه تبلیغاتی نتواند این کار را انجام دهد.

    شما هر روز با افرادی سر و کار دارید که یا با فیس بوک کار می کنند و یا تویتر و یا هر سایت دیگری را برای خود مفید می دانند. شما نمی توانید نظر آنها را عوض کنید ولی می توانید بگونه ای عمل کنید که همه جا باشید. بازاریابی ایمیلی و سوشیال مدیا دو فرایند مهم برای دسترسی بیشتر به تجارت شما هستند و هدف انتخاب بین یکی از آنها نیست. هر 2 مورد در کنار هم و به صورت ترکیبی لازم هستند.

    منبع ببینیم دات کام



  • نظرات() 
  • 7ترفند در فیس بوک facebook

    فیس بوک یکی از پرطرفدارترین سایتهای اجتماعی در دنیا است که هر روز استفاده های مختلفی از آن می شود. در این مقاله که ترجمه آزادی است از نوشته وبلاگ Mashable با 7 ترفند ساده ولی کاربردی فیس بوک آشنا خواهید شد.

    1. افزودن Dislike به پیامتان

    دکمه لایک به صورت خودکار زیر تمام مطالبی که در فیس بوک منتشر می کنید وجود دارد اما اگر خواستید مطلبی را منتشر کنید و به دوستانتان اجازه دهید تا با کلیک بر روی لینکی بتوانند اعلام کنند که از مطلب شما خوششان نیامده، باید از نرم افزار Status Magic استفاده کنید.

    2. چگونه مطالب منتشر شده را از دید افراد خاصی پنهان کنیم

    گاهی ممکن است بخواهید مطلبی را در فیس بوک منتشر کنید اما عده خاصی نتوانند انرا ببینند. با کلیک کردن بر روی account و انتخاب تنظیمات عمومی حریم خصوصی یا همان general privacy settings می توانید تعیین کنید که مطالب را که منتشر می کنید برای چه گروهی قابل مشاهده باشد.

    اما می توانید کنترل بیشتری بر روی مطالب منتشر شده و خوانندگان آنها داشته باشید.پس از کلیک کردن در جعبه تایپ متن که بر روی دیوارتان در فیس بوک قرار دارد یک علامت قفل ظاهر می شود که با کلیک بر روی آن گزینه Customize می توانید نام یک لیست از دوستان و یا حتی نام یک نفر را وارد کنید تا مطلب شما تنها برای آنها قابل مشاهده باشد و یا تنها این افراد نتوانند آنرا ببینند.

    3. ارسال مطالب در زمان تعیین شده به صورت خودکار

    یکی از ساده ترین ابزارها برای انتشار یک مطلب در زمان مشخص سرویس ساده Later Bro است. کافیست با اکانت خود وارد این سایت شده، منطقه زمانی خود را انتخاب کرده و ساعت و تاریخ انتشار را نیز تعیین کنید.

     
     

    4. چگونه افراد را در مطالب منتشر شده تگ بزنیم

    برای این کار کافیست هنگام علامت @ را تایپ کرده و بلافاصله شروع به تایپ نام دوستتان همانگونه که در فیس بوک آمده کنید. لیست دوستانی که نامشان با حرف تایپ شده شروع می شود نیز در همین هنگام به شما نمایش داده می شود.  پس از انتشار مطلب نام دوست شما تبدیل به لینک خواهد شد و اشاره به پروفایلش خواهد داشت. علاده بر این نشان @ را هم نخواهید دید.

    5. چگونه نماد و علامت به مطالب منتشر شده مان اضافه کنیم؟

    برای نمایش نمادها در مطالب منتشر شده خودتان می توانید آنها را از این سایت به دورن مطلب کپی کنید. البته در این جا هم لیستی از نمادهایی که توسط فیس بوک برای استفاده در پنجره چپ ساخته شده قابل مشاهده است. همچنین می توانید از ترکیب کلیک Alt و شماره ها برای تایپ نمادها استفاده کنید. این هم لیست ترکیب کلیدها.   

    6. مشاهده تمام مطالب عمومی منتشر شده در فیس بوک

    اگر دوست دارید ببینید چه مطالبی در سراسر دنیا در فیس بوک منتشر می شود می توانید از سایت Open book استفاده کنید. این سایت تمام مطالب منتشر شده که با تنظیم حریم خصوصی everyone منتشر شده اند را نمایش می دهد.

    7. آمار در فیس بوک

    اگر علاقه دارید بدانید تا به حال چند مطلب در فیس بوک منتشر کرده اید؟ نرم افزار Status Statistics علاوه بر این، اطلاعات دیگری را هم در اختیار شما قرار می دهد. با این نرم افزار خواهید توانست لیست کاملی از مطالبی را که منتشر کرده اید را خواهید داشت و به راحتی می توانید در این لیست به جستجو بپردازید و مطالب قبلی منتشر شده خودتان را بیابید. همین طور این سایت نموداری را در اختیارتان می گذارد که توسط آن می توانید اطلاعات آماری کاملتری را داشته باشید.



  • نظرات() 
  • ترافیک تهران بر روی نقشه آنلاین

    ترافیک تهران بر روی نقشه آنلاین

    منبع:http://www.iclub.ir

    نقشه ترافیک تهراناگر در تهران باشید حتما در ترافیکهای سنگین تهران اسیر شده اید. شهرداری برای کمک به شهروندان برای رهایی از ترافیک یک نقشه آنلاین ارائه کرده است که هر 10 دقیقه یکبار به روز می شود. بله، این نقشه 10 دقیقه عقب است اما اطلاعات ترافیکی آن می تواند به شما در انتخاب یک مسیر کم ترافیک کمک کند. این روزها وقتی از کلمه نقشه برای اشاره به یک نقشه آنلاین استفاده می شود آدم به سرعت به یاد نقشه های تمیز و دقیق گوگل می افتد، اما باید قبل از اینکه به سایت شهرداری بروید عرض کنم نقشه شهرداری بیشتر شبیه نقاشی های یک بچه مدرسه ای است تا نقشه.

    بنده کلا با ارئه هر گونه سرویس آنلاینی که کار بکند موافقم. اما باید مسئولین شهرداری به این نکته دقت کنند که این روزها دیگر دولتها سعی می کنند این کارها را انجام ندهند. این روزها پیشنهاد می شود اطلاعاتی که امکان انتشار آزاد آنها وجود دارد به صورت فرمتهایی مانند XML منتشر شده و اختیار عموم مردم قرار گیرد. بدین ترتیب برنامه نویسهای علاقه مند می توانند با استفاده از این اطلاعات خام، نرم افزارهای تحت وب جالبی را آماده استفاده مردم کنند. بدین ترتیب طیف گسترده ای از این نرم افزاری های آنلاین با کاربری های مختلف متولد شده و همین موضوع باعث ایجاد حرکت های جالبی در جامعه وب ایرانی می شود.

    به علاقه مندان این موضوع توصیه می کنم در مورد پروژه  Datasf مطالعه کنند.

    نمونه ای از نقشه ترافیک تهران



  • نظرات() 
  • همه با هم کد بنویسیم

    لوگوی سایتهمه با هم کد بنویسیم

    شما یک برنامه نویس هستید و با دوستانتان در حال کار بر روی یک پروژه هستید. کار بر روی این پروژه به گونه ای پیش رفته که حالا باید هر بار کدها را برای دوستانتان ایمیل کنید و آنها بر روی کدها کار کرده و سپس آن را دوباره برای شما ارسال کنند و این روند همچنان ادامه دارد. شاید هم در حال آموزش برنامه نویسی به فردی از راه دور هستید. در هر دو صورت ابزار بسیار مناسبی برای کمک به شما پا به عرصه وجود گذاشته است.

    Ethercodes یک ویرایشگر در اختیار شما قرار می دهد که همانند همه ویرایشگرهایی که برای کدنویسی استفاده می شوند عمل می کند. با این تفاوت که هر صفحه جدید که برای کد نویسی باز می کنید یک آدرس منحصر به فرد دارد که اگر این آدرس را در اختیار همکارانتان قرار دهید آنها هم می توانند همان صفحه را دیده و اقدام به ویرایش همزمان کد ها کنند. تمام تغییرات اعمال شده توسط همه کاربران در همان لحظه قابل مشاهده است. برای مثال این لینک صفحه ای است که من به زبان PHP یک کد ساده در آن نوشتم. شما هم می توانید این صفحه را دیده و در آن تغییراتی ایجاد کنید.

    یکی دیگر از امکانت جالب این سایت داشتن ابزاری به نام Time Line است. با استفاده از این ابزار می توانید در زمان سیر کرده و همه تغییرات اعمال شده را  به صورت یک فیلم ببینید.

    time line
     

     

     

     


    زبانهای برنامه نویسی

    استفاده از این ابزار برای کارههای گروهی، و همچنین مسائل آموزش از راه دوره بسیار مناسب بوده و توصیه می شود.



  • نظرات() 


  • نظرات() 


    • کل صفحات:2  
    • 1
    • 2
    •   

    -برای شروع تغییرات در فرهنگ وافکارجامعه هیچ وقت سعی نکن جامعه روعوض کنی بلکه خودتو عوض کن که لااقل یکی تو این جامعه آگاه شده باشه
    @@@@@@@@@@
    پیشنهاد هفته:
    پیشنهادم اینه که ((ماهنامه دانش و کامیپوتر)) رو بخرید به نظرم بین تمامی مجله های کامپیوتری داخلی از همه پر بارتره و میتونه کمکمون کنه


    bia2edu حامد.عظیمی


    آخرین پست ها


    آمار وبلاگ

    • کل بازدید :
    • بازدید امروز :
    • بازدید دیروز :
    • بازدید این ماه :
    • بازدید ماه قبل :
    • تعداد نویسندگان :
    • تعداد کل پست ها :
    • آخرین بازدید :
    • آخرین بروز رسانی :