تبلیغات
ایران آی سی تی- Iran ICT - مطالب مرداد 1389

ایران آی سی تی- Iran ICT

بزرگترین و تاثیر گذار ترین و ماندگار ترین انقلاب ها انقلاب عمیق فکری و فرهنگی در جامعه است-دکتر شریعتی

اصول مهم مباحث امنیتی

اصول مهم مباحث امنیتی PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط نویسنده   
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۰

اصول مهم امنیت اطلاعات

تفکر امنیت در شبکه برای دستیابی به سه عامل مهم است که با یک دیگر مثلث امنیتی را تشکیل می دهند. این عوامل عبارتند از راز داری و امانت داری (Confidentiality) ، یکپارچگی (Integrity) و در نهایت در دسترس بودن همیشگی (Availability). این سه عامل (CIA) اصول اساسی امنیت اطلاعات - در شبکه و یا بیرون آن - را تشکیل می دهند بگونه ای که تمامی تمهیدات لازمی که برای امنیت شبکه اتخاذ میشود و یا تجهیزاتی که ساخته می شوند، همگی ناشی از نیاز به اعمال این سه پارامتر در محیط های نگهداری و تبادل اطلاعات است.

Confidentiality : به معنای آن است که اطلاعات فقط در دسترس کسانی قرار گیرد که به آن نیاز دارند و اینگونه تعریف شده است. بعنوان مثال از دست دادن این خصیصه امنیتی معادل است با بیرون رفتن قسمتی از پرونده محرمانه یک شرکت و امکان دسترسی به آن توسط مطبوعات.

Integrity : بیشتر مفهومی است که به علوم سیستمی باز می گردد و بطور خلاصه می توان آنرا اینگونه تعریف کرد :

- تغییرات در اطلاعات فقط باید توسط افراد یا پروسه های مشخص و مجاز انجام گیرد.
- تغییرات بدون اجاز و بدون دلیل حتی توسط افراد یا پروسه های مجاز نباید صورت بگیرد.
- یکپارچگی اطلاعات باید در درون و بیرون سیستم حفظ شود. به این معنی که یک داده مشخص چه در درون سیستم و چه در خارج آن باید یکسان باشد و اگر تغییر می کند باید همزمان درون و برون سیستم از آن آگاه شوند.

Availability : این پارامتر ضمانت می کند که یک سیستم - مثلا" اطلاعاتی - همواره باید در دسترس باشد و بتواند کار خود را انجام دهد. بنابراین حتی اگر همه موارد ایمنی مد نظر باشد اما عواملی باعث خوابیدن سیستم شوند - مانند قطع برق - از نظر یک سیستم امنیتی این سیستم ایمن نیست.

اما جدای از مسائل بالا مفاهیم و پارامترهای دیگری نیز هستند که با وجود آنکه از همین اصول گرفته می شوند برای خود شخصیت جداگانه ای پیدا کرده اند. در این میان می توان به مفاهیمی نظیر Identification به معنی تقاضای شناسایی به هنگام دسترسی کاربر به سیستم، Authentication به معنی مشخص کردن هویت کاربر، Authorization به معنی مشخص کردن میزان دسترسی کاربر به منابع، Accountability به معنی قابلیت حسابرسی از عملکرد سیستم و ... اشاره کرد.



  • نظرات() 
  • HTML5 و طوفانی مجازی که در راه است

    HTML5 و طوفانی مجازی که در راه است

    دانش > فناوری اطلاعات  - 2سال بیشتر از انتشار نسخه پنجم زبان اچ.تی.ام.ال نمی‌گذرد اما حرکت سازگار بهترین مرورگرها و توسعهدهندگان وب با آن در کنار قابلیت‌های بسیار این نسخه می‌تواند تحولی بزرگ را در دنیای مجازی رقم بزند.

    محبوبه عمیدی: یکی از اولین نکاتی که در مورد ظهور اچ.تی.ام.ال5 می‌‌دانیم، بی‌نیازی مرورگرها از افزونه‌‌هایی مانند فلش ادوبی برای پخش ویدئوهای آنلاین است. اما به نظر می‌رسد تغییراتی زیربنیایی که وب شاهد آنها خواهد بود، بسیارفراتر از این باشند.

    کارشناسان یکی از قابلیت‌های این استاندارد تازه را افزایش ذخیره اطلاعاتی مرورگرها می‌دانند. این توانایی باعث می‌شود به خصوص در ابزارهای کندی مانند بعضی از تلفن‌های همراه مرورگر با سرعت بالاتری بتواند صفحات وب را نمایان کند و امکان نمایش صفحات قدیمی وب با کیفیتی بالا نیز فراهم شود.

    امروزه بسیاری از وب‌سایت‌‌ها مانند نرم‌افزارهای کاربردی رومیزی عمل می‌کنند. به عنوان مثال امکان ویرایش آنلاین عکس‌ها را در نظر بگیرید. اشکال کار اینجاست که توسعه‌دهندگان برای ایجاد ویژگی‌های پیچیده این وب‌سایت‌ها از زبان‌های گوناگونی مانند اچ.تی.ام.ال، جاوااسکریپت و سی.اس.اس در کنار یکدیگر استفاده کرده‌اند و تعامل میان این فناوری‌ها می‌تواند گاهی مشکل‌آفرین باشد. در نتیجه وبسایتها کند کار میکنند، شیوه عملکرد آنها از یک مرورگر به مرورگر دیگر متفاوت خواهد بود و امکان وجود حفره‌های امنیتی نیز وجود خواهد داشت.

    اینترنت

    به گزارش تکنولوژی ریویو، بروس لاسون که دارد برای بهبود استانداردهای متن‌باز در مرورگر اپرا تلاش می‌کند، می‌گوید: «استاندارد فعلی پیچیده است و همین باعث اشتباهات ناخواسته و از کار افتادن نرم‌افزارها می‌شود. ما به یک استاندارد کاربردی و ساده نیاز داریم که بتواند دقیقا همان کاری را انجام دهد که کاربران می‌خواهند».

    یکی دیگر از توانایی‌های این زبان ایجاد رابط برنامه‌نویسی کاربردی «ای.پی.آی» است که می‌تواند باعث ارتباط مداوم میان صفحات باز با سرور شود. در نتیجه تغییرات صفحه هم‌زمان با سرور انجام خواهد شد و صفحه همیشه به‌روز خواهد بود.

    این قابلیت اگر شیوه فعلی را شبیه ارسال نامه‌ها به پست الکترونیک بدانیم می‌تواند آنرا به ارسال پیام‌های فوری تبدیل کند و به کاربران شبکه‌های اجتماعی اجازه دهد همیشه به آخرین تغییرات ایجادشده توسط دوستان‌شان دسترسی داشته باشند.

    با اچ.تی.ام.ال5 مانند گوگل‌گیرز، امکان دسترسی به بخشی از اطلاعات به صورت آفلاین وجود خواهد داشت. این قابلیت که انبارش شبکه نامیده‌شده به مرورگر اجازه می‌دهد به شکل هوشمند و دسته‌بندی‌‌شده اطلاعات را به گونه‌ای ذخیره کند که صفحات با بالاترین سرعت ممکن نمایان شوند و علاوه بر این امکان بازیابی بخشی از اطلاعات وجود داشته باشد.

    در کنار بهبود این استاندارد، تغییراتی نیز در نسخه جدید سی.اس.اس انجام شده است که می‌تواند نوید گرافیک آنلاین بهتری را به کاربران وب بدهد. سی.اس.اس هم مانند اچ.تی.ام.ال امکان قرار دادن پنجره‌های پویانمایی را در صفحات وب به کاربران خواهد داد. استانداردها ساده‌تر و کاربردی‌تر خواهند شد و در نهایت فضایی امن، با کارکردی مطمئن برای کاربران ایجاد خواهد شد. این همان هدف ایجادکنندگان اچ.تی.ام.ال نسخه 5 است.

    منبع :وافا



  • نظرات() 
  • مقایسه زبان های Python vs. PHP

    Python vs. PHP

    http://gognoos.com منبع

    مقایسه زبان ها جزو مباحثی می باشد که عموما برای برنامه نویسان و کسانی که دنبال یادگیری و شروع برنامه نویسی می باشند مهم می باشد.

    در این مقاله سعی شده تا فهرست مختصری از تفاوت های دو زبان برنامه نویسی Python و php بیان گردد. لازم به ذکر است زبان php جزو زبان های پرکاربرد و قدرتمند در زمینه وب بوده و زبان پایتون نیز علاوه بر کاربردهای فراوان دیگر آن ( ساخت بازی های کامپیوتری گرفته تا نرم افزارهای موبایل و نرم افزارهای دسکتاپ برای لینوکس و ویندوز و ...) در زمینه وب نیز علیرغم تازه وارد بودن (خصوصا در ایران) بسیار قدرتمند ظاهر شده و پا به پای دیگران در این عرصه رقابت می کند. زبان پایتون توسط ابرقدرت هایی همچون ناسا، گوگل و ... به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است.



    زمینه های مشترک


    هر دو زبان python و php دارای ویژگی های زیر می باشند:

    * زبان های تفسیری، سطح بالا و دارای انواع پویا می باشند
    * متن باز هستند (مگر زمانی که انواع محصولات zend برای استفاده از php توصیه می شوند)
    * دارای پشتیبانی توسط جوامع بزرگ توسعه دهنده
    * یادگیری آنها آسان است (در مقایسه با java و perl)
    * امکان توسعه آسان در c ، c++ و جاوا
    * قابلیت حمل بالا دارند. این زبانها بر روی اکثر پلتفرم ها بدون کامپایل مجدد قابل اجرا می باشند.
    * پشتیبانی از تعداد متغییر آرگومان توابع
    * قابلیت آزادسازی آبجکت های فعال در ارائه رشته



    مقایسه دو زبان


    ویزگی هایی که php دارد و پایتون ندارد:

    * دستور زبان مشابه C و Perl ، همراه با تعداد زیادی علامت دلار و جفت گیومه
    * عبارت 'switch' و حلقه 'do ... while'
    * عملگرهای تخصیص و افزایش کاهش (تخصیص در پایتون فقط عبارت می باشد)
    * عملگر/عبارت سه تایی (... ? ... : ...)
    * تابلو اسکیزوفرنیک از نام تابع
    * زبان بسیار اتفاقی، جایی که تمام متغیرها مقدار NULL می گیرند و تا حدودی سیستم ضعیف انواع (نباید با انواع پویا اشتباه گرفته شود)
    * محیط مصلحتی (عموما نصب شده)
    * ارجاع ها ('a =& $b$' به این معنی می باشد که زمانی که b$ تغییر کرد، a$ نیز تغییر یابد)
    * 1 نوع آرایه و دوبل آن به عنوان لیست و دیکشنری
    * تغییر خصوصی، محفوظ و عمومی هم برای متدها و هم خواص
    * تغییر انتزاعی و نهایی هم برای کلاس ها و هم متدها
    * اینترفیس ها


    ویزگی هایی که Python دارد و php ندارد:

    * زبان برنامه نویسی چندکاره (نه فقط برای وب)
    * برای نمایش ساختار بلوک به جای استفاده از کروشه از تورفتگی خطوط استفاده می شود
    * فضاهای نام و ماژول ها
    * هسته کوچک
    * دستور زبان بسیار روشن، مختصر و متعامد
    * زبانی خود مستند توسط docstrings و pydoc
    * آرگومان های کلیدواژه برای توابع و متدها، پشتیبانی آسان از آرگومان های پیش فرض
    * شی گرایی صحیح و توابع و کلاس های 'first class' صحیح
    * کلاس ها به صورت گسترده ای در کتابخانه های استاندارد استفاده شده است
    * مفهوم صفات خصوصی
    * وراثت چندگانه
    * مدیریت فایل شی گرا
    * زنجیری متد
    * خودکاوی عالی
    * همه چیز مرجع است! (مراجع در PHP رنج آور هستند)
    * یک عبارت 'del' برای همه ی انواع داده. (در PHP از 'unset' برای متغییرها و چیز دیگری برای اعضای آرایه استفاده می شود)
    * case sensitivity سازگار (توابع PHP، حساس به حروف نیستند ولی متغیرها هستند)
    * دستور زبان برش آرایه ساده
    * lambdas و دیگر ساختارهای برنامه نویسی تابعی builtin
    * تکرار کننده ها
    * ساختار پردازش استثنا
    * سربارگذاری عملگر
    * یکپارچه سازی SWIG
    * threading
    * profiler عالی
    * چندین debugger و IDE
    * تعداد زیادی از انواع داده سطح بالا (لیست ها ، tuples ، dicts ، mx.DateTimes ، آرایه های NumPy ، و غیره)
    * تفاوت بین آرایه (لیست) و آرایه های همبند (دیکشنری ها)
    * تاریخ ها محدود به  timestamps یونیکس (2038) نیستند
    * کامپایل بایت کد ذخیره سازی شده
    * API استاندارد پایگاه داده
    * پشتیبانی از همه ی فریم ورک های GUI بزرگ
    * بین المللی سازی قدرتمند و پشتیبانی از پونیکد
    * جاافتادگی، ثبات و سازگاری صعودی
    * تمایل به رهبری برنامه های مقیاس پذیر خیلی بیشتر -- وارد کردن ماژول ها ایمن تر از ضمیمه کردن کدها ازروی متن در php می باشد: متغییرهای عمومی به منظور تبادل اطلاعات استفاده نمی شوند

     

     

    برگرفته از http://wiki.python.org/moin/PythonVsPhp
    نگارش و ترجمه : جلیل حمدالهی



  • نظرات() 
  • آشنایی با جزئیات زبان برنامه نویسی پی اچ پی

    آشنایی با جزئیات زبان برنامه نویسی پی اچ پی

    نویسنده: سپهر خیری -
    ۸:۲۵ ق.ظ

    زبان برنامه نویسی PHP یکی از محبوبترین و قدرتمند ترین زبان های متن باز دنیاست که بیشتر در موارد وب و سرور ها استفاده میشود. این زبان که نام آن مخفف کلمه hypertext preprocessor میباشد در سال ۱۹۹۴ توسط آقای لردورف ساخته شد.

    بعد از ساختن ابتدایی زبان PHP توسعه دهندگان به سراغ آن آمدند و تغییرات کوچک و بزرگی را در آن اعمال کردند ، البته زبان PHP شباهت زیادی به زبان های C و پرل دارد و این موجب شده هست تا برنامه نویسان بیشتر سراغ آن بروند و محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر زبان ها دارد.

    بعد از انتشار نسخه اول یک سال بعد ورژن ۲ پی اچ پی منتشر شد و ورژن ۳ آن ۲ سال بعد و ورژن ۴ سال ۲۰۰۰ و در آخر ورژن ۵ آن ۴ سال بعد یعنی ۲۰۰۴ منتشر شد و تا به حال ورژن جدید دیگری منتشر نشده هست.

    پیاچپی۵که آخرین ورژن این برنامه هست کهدارایویژگی‌هاییمانندپشتیبانیاززبانشیگرا (برایپایگاهداده) ووسعتبسیارزیادکاراییآنهست.

    البته به گفته ی خود سازندگان کاربران ویژگی های بسیار مهمی را در ورژن ۶ خواهند دید.


    ادامه مطلب


  • نظرات() 
  • The .NET Framework & CLR : Basic Introduction

    The .NET Framework & CLR : Basic Introduction


    The .NET Framework is Microsoft's answer to the JAVA platform. With heavy investments going into the development, one can't question the push Microsoft is giving to this technology. Living in the hi-tech industry and not interacting with the .NET Framework is highly unlikely, considering the market share that Microsoft's Operating Systems have. I am writing this article as a means to further the knowledge that I would be gaining while learning the MCAD Training Kit (maybe in the process, helping out some beginners). For those of you who don't know what the MCAD is, its one of the certification program offered by Microsoft. Short for Microsoft Certified Application Developer, the MCAD is aimed at developers. The MCAD I would be trying, is for the .NET Framework. For further information on Microsoft's certificaltion programs, check out the following links:- 


    ادامه مطلب


  • نظرات() 
  • قیمت جالب پراید و ماکسیما ایران در افغانستان
    پراید 1 میلیون و 700 هزار و ماکسیما 6 میلیون تومان


    آقای مسئولین این ظلم در حق مردم مظلوم ایران نیست ؟؟؟
     چرا نباید در ایران به این قیمت بدهید ؟ والعن الله قوم اظالمین
    .البته به گفته خود افغانها و علیرغم ارزانی بسیار زیاد خودرو در این کشور کسی حاضر به خرید چنین خودرویی نیست و اغلب مردم خودروهای شاسی بلند و ژاپنی را ترجیح می دهند.گفتنی است در افغانستان خودریی مثل پراید کره ای یک میلیون و هفتصد هزار تومان بوده و ماکسیما که خودرو لوکس ایرانی محسوب می شود درافغانستان حدود 6 میلیون تومان قیمت دارد.
    افغانستان به عنوان کشوری پر حادثه برای دو گروه از افراد سرزمین بهاری محسوب می شود اول نظامیان و دوم خبرنگاران ، هر چند گروه نخست به ظاهر سلاح کار آمد تری را در دست دارد ولی گذشت 9 سال از اشغال نظامی این کشور و تداوم فزاینده نا امنی در افغانستان حاکی از نا کارامدی سلاح نظامی در مواجهه با اعتقاد بر آمده از جریانات فکری است.

    به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به افغانستان، شواهد حکایت از آن دارد که قلم در افغانستان از برد بیشتری برخوردار است و البته دولتمردان افغانی هم به این قشر توجه ویژه ای دارند به گونه ای که معروف بود در جشن تولد یک خبرنگار کابلی می توان چندین وزیر وکیل مجلس را یافت. حتی بسیاری معتقدند با وجود ناامنی های موجود، افغانستان به لحاظ رسانه ای ازاغلب کشور های همسایه خود پیش تر است زیرا خبرنگاران ومطبوعات درآن آزادی عمل ویژه ای داشته وشبکه های تلویزیونی خصوصی عرصه را برای غیر حرفه ای گری شبکه دولتی افغانستان تنگ کرده است. 

    گذشته از این سخنان فضای خبرساز جذابیتی برای خبرنگاران دارد که به رغم ناامنی و احتمال هر گونه حادثه ، ماجراجویانه در بطن اتفاقات حاضر شده و افکار عمومی را در جریان قرار می دهند. یکی از خبرنگاران ایرانی که برای کار به این کشور رفته و درآن جا با یک رسانه خارجی همکاری می کرد ازفضای کاری خود در افغانستان می گفت: کابل شهری است که فضای کار برای خبرنگاری مهیا بوده و ما با محدودیت های بسیار کمی مواجه هستیم ولی خبرنگاری در برخی نقاط دیگر افغانستان شرایط خاص خود را دارد . مثلا برای گرفتن چند فریم عکس از قندهار مجبور شدم بیش از سه ماه ریش خود را دست نزنم و با لباس افغانی به قندهار سفر کنم.

    به هر حال سفر به افغانستان به همراه وزیر محترم خارجه وهیئت همراه برای شرکت در اجلاس بین المللی کابل حاشیه های بسیاری را داشت که شاید اگر بخواهیم ریز به ریز آنها را نقل کنیم، متنی عریض و طویل می شود لذا فقط به برخی از حاشیه های خاص مربوط به هیات سیاسی و رسانه ای اشاره می شود.

    -  هیات ایرانی حاضر در کنفرانس کابل مشتمل بر سه گروه بود که عده ای از طریق هواپیمای فالکون حامل وزیر بعد از ظهر روز دو شنبه عازم کابل شده بودند.هیات دیگر محافظین بودند که آنها نیز روز دو شنبه عصر وارد کابل شدند . هیات سوم نیز خبرنگاران بودند که به همراه دو تن از کارکنان وزارت خارجه صبح روز دوشنبه از طریق مشهد خود را به کابل رساندند.  البته سفیر و تیم دیپلماتیک ایران مستقر در کابل نیز در این کنفرانس حضور یافته بودند.

    - پیش از برگزاری کنفرانس کابل ، منوچهر متکی به ترتیب با زلمای رسول وزیر امور خارجه ، حامد کرزی رئیس جمهور ، و یونس قانونی رئیس مجلس افغانستان دیدار و گفتگو کرد ولی در جریان دو دیدار اول هیات رسانه ای به دلیل تدابیر امنیتی خاص در کابل به دیدارها نرسید و از همین بابت برای دیدار با رئیس مجلس، خبرنگاران همراه با هیات دیپلماتیک با خودروی وزارت امور خارجه افغانستان که یک بنز 350 کلاس C مدل 2010  بود فرستادند تا پلیس مانعی برای ورود آنها ایجاد نکند ولی نکته جالب این بود که درخیابان های ناهموار کابل با این خودرو چنان رانندگی می کردند که چندین بار کف خودرو با زمین برخورد کرد.البته به گفته خود افغانها و علیرغم ارزانی بسیار زیاد خودرو در این کشور کسی حاضر به خرید چنین خودرویی نیست و اغلب مردم خودروهای شاسی بلند و ژاپنی را ترجیح می دهند.گفتنی است در افغانستان خودریی مثل پراید کره ای یک میلیون و هفتصد هزار تومان بوده و ماکسیما که خودرو لوکس ایرانی محسوب می شود درافغانستان حدود 6 میلیون تومان قیمت دارد.

    - هیات ایرانی در تمامی دیدارها با استقبال خاصی مواجه بوده و بنا به گفته حاضرین در این دیدارها مترجم چندان نقشی نداشت ولی در دیدار منوچهر متکی با رئیس مجلس که خبرنگاران نیز حضور داشتند باید گفت احترام یونس قانونی به هیات ایرانی به گونه ای بود که همه ما را شرمنده کرد. او حتی از دفتر خود خارج شده و درمقابل راهرو مسئول دفترش به انتظار هیات ایرانی ایستاده بود و به هیات خبرنگاران که شامل سه مرد و یک خانم بود نیز تک تک خیر مقدم گفت.

    - در مدتی که خبرنگاران در مقابل درب ورودی مجلس افغانستان متوقف بودند با یک سرباز افغانی هم صحبت شدیم که او از شیعیان و هزاره های افغانستان بود. او گفت چندین سال در ایران بوده و در شهر شیراز مشغول به فعالیت بوده است ولی پس از مهیا شدن شرایط زندگی در دوران مجاهدین افغان به این کشور باز گشته و در رکاب احمد شاه مسعود با مبارزه با نیرو های خارجی پرداخته است.جالب اینکه یک سرباز دیگر نیز در مقابل هتل محل استقرار خبرنگاران با شکل و شمایل مشابه هم صحبت ما شد که او هم شیعه و هزاره بود که می گفت حتی در جنگ تحمیلی ایران و عراق حضور داشته است.

    - منوچهر متکی پس از انجام دیدارهای مذکور ابتدا زمان کوتاهی درضیافت وزیر امورخارجه افغانستان شرکت کرده وسپس درضیافتی که درسفارت ایران درکابل برگزار شده بود به ایراد سخنانی پرداخت. درضیافت سفارت ایران تعدادی از وزرا و روسای جمهور سابق  افغانستان شرکت کرده بودند ولی از آنجایی که این ضیافت رسمی نبود خبرنگاران در آن حضور نیافتند.

    - روز کاری کنفرانس کابل برای خبرنگاران از ساعت 5 صبح آغاز شد و این در حالی بود که خود کنفرانس ساعت 9 شروع به کار کرده بود. حداقل 5 ایستگاه نگهبانی و چندین گیت امنیتی خبرنگاران دارنده کارت ویژه اجلاس را تفتیش کرده وحتی کوچکترین شئ را از آنان می گرفتند.دوربین ها و لوازم ارسال خبر نیز از شب قبل از کنفرانس چک شده بود با این وجود خبرنگاران از سالنی غیر از سالن کنفرانس این نشست را پوشش دادند. قریب هزار نفر از خبرنگاران و تصویر برداران این کنفرانس را برای افکار عمومی تصویر کردند و این حجم استقبال برای افغان ها غیر مترقبه بود لذا نا هماهنگی هایی در جریان برگزاری دیده  شد ولی این نا هماهنگی ها با عذر خواهی مسئولین برگزاری سریعا رفع و یا به طریقی جبران می شد.

    - یکی از ناهماهنگی های بسیار واضح در کنفرانس پرچم کشورها بود که در مقابل هیات ها قرار داشت برای مثال پرچم مقابل وزیر امور خارجه کشورمان متعلق به کشور کانادا بود که در جریان سخنرانی وزیر، مالکی سفیر ایران درافغانستان ابتدا روی این پرچم را برگرداند تا دیده نشود ولی به رغم این کار دوربین از زاویه ای فیلم می گرفت که باز هم پرچم  دریده می شد لذا در مرتبه دوم سفیر خود اقدام به برداشتن این پرچم از مقابل سفیر کرد.

    - نکته قابل توجهی که برای همه خبرنگاران در این نشست مورد سوال بود اینکه چرا در چند سخنرانی اول اجلاس، تصویری از هیات ایرانی در این کنفرانس پخش نشد و وقتی دوربین به هیات ایرانی می رسید تصویر باز می گشت. پس از گذشت چندین سخنرانی به یک باره چند تصویر ازهیات ایرانی پخش شد که بنا به گفته یک عضوهیات این روند با تذکر هیات ایرانی تصحیح شده بود.

    - سخنرانی منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان اما جریان کنفرانس را پس از سخنان کرزی ، خانم کلینتون و بان کی مون عوض کرد. وی که نخستین سخنرانی بود که به زبان رسمی خود به ایراد مواضع ایران می پرداخت خواستار ترجمه دقیق کلمات خود شد و در حضور خارجی ها از خارجی ها انتقاد صریحی کرد. در جریان این سخنان رئیس جلسه که وزیر افغانی بود خواست که به دلیل کوتاهی وقت و همچنین غیر مرتبط بودن طرح مباحثی مثل عملیات تروریستی زاهدان سخنان متکی سریع تر پایان یابد ولی وزیر امور خارجه سخنان خود را به تمام و کمال بیان کرد و پس از اتمام سخنانش حرکتی در کنفرانس و خبرنگاران افتاد.

    - سخنان منوچهر متکی برای خبرنگاران بسیارجالب بود زیرا مسائلی را بازگو می کرد که واقعیات افغانستان بود ولی هیچ کس توان گفتنش را نداشت. این گفته نه از سوی یک خبرنگار ایرانی بلکه از یک مسئول ریاست جمهوری افغانستان است. حتی خبرنگار افغانی شبکه انگلیسی نیز سخنان متکی را به رغم تندی به حق دانست و گفت افغانستان درد خارجی دارد نه داخلی. به هر تقدیر از بر آوردی که خبرنگار مهر از سخنان منوچهر متکی در میان خبرنگاران داشت، اغلب رسانه های داخلی افغانستان موافق و خرسند از طرح این مباحث بودند و رسانه های خارجی نیز اگر خبرنگار افغانی داشتند موافق و سیاست یک بام و دوهوا را در پیش گرفتند. اما خبرنگاران غیرافغانی رسانه های خارجی درفضایی غیر از واقعی به حاشیه پردازی درباره سخنان وی اقدام کردند.

    - متکی قبل از اتمام اجلاس جلسه را ترک کرد ولی به محض ورود به راهرو با دعوت های مکرری برای دیدار مواجه شده بود ازجمله این دعوتها می توان به درخواست دیدار بان کی مون اشاره کرد که از سوی نماینده این سازمان درافغانستان به مسئولین سفارت رسیده بود.لذا طیف جدیدی از دیدارها درحاشیه اجلاس و درمحل وزارت خارجه افغانستان  آغاز شد که از آن جمله می توان به گفتگو با وزیر امور خارجه بلغارستان ،ژاپن ،ایتالیا و .... اشاره کرد که برخی از آنها رسمی و رسانه ای شد. 

    - وزیر خارجه کشورمان در آستانه پرواز به مقصد ایران با کارکنان وزارت خارجه نیز دیدار کوتاهی کرد و سوار هواپیمای کوچکی شد و کابل را ترک کرد ولی پس از رفتن وی خبرنگاران هیات ایرانی حدود 60 ساعت دیگر در افغانستان ماندند تا برخی دیگر از وجوه زندگی در این کشور را دریابند. حاشیه های این قسمت از سفر خبرنگاران به افغانستان را به زودی می توانید در خروجی خبرگزاری مهر ملاحظه فرمائید.

    منبع تابناک http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=110711



  • نظرات() 
  • تکنیک برای انتخاب محصول مناسب تر برای فروش در فروشگاه های مجازی

    Comments 0
    نویسنده: رضا محمدی منبع http://www.bebinim.com - 

    4 این مطلب توسط البسکو.کام حمایت شده است. فروشگاه اینترنتی البسکو.کام خریدی لذت بخش برای مشتریان مدرن و پر مشغله عصر ارتباطات فراهم می آورد. شما میتوانید بدون اتلاف وقت، در راحت ترین مکان ممکن با قدرت خرید بالا و سر فرصت، متنوع ترین محصولات را با هم مقایسه کرده و پس از ارزیابی کمی و کیفی، بهترین . برای اطلاعات بیشتر به www.albasco.com مراجعه کنید.
    فروشگاه های اینترنتی در ایران در حال گسترش و نفوذ می باشند. حال آیا فروش هر نوع محصولی برای مشتری جذابیت ایجاد می کند؟ این سوال باعث شد که من ریشه های یک خرید اینترنتی از سوی مشتری را بررسی کنم.

    در نتیجه به 3 اصل رسیدم که باعث می شود خریداران ایرانی سنت شکنی کنند و از بستر مجازی استفاده کنند و فروش شما را افزایش دهند. حال اگر می خواهید محصولی را به فروشگاه خود اضافه کنید و یا فروشگاهی برای فروش یک محصول بسازید به نکات و تکنیک های زیر توجه کنید.

    • قیمت مناسب تر
      مطمئنا اگر قرار باشد که کالایی را که از اینترنت خریداری می کنیم هم قیمت با کالای داخل فروشگاه ها باشد(و دو فاکتور زیر را نداشته باشد) هیچ دلیلی برای خرید اینترنتی باقی نخواهد گذاشت. حال اگر فضای وب هزینه های شما را کاهش نداد و در نتیجه قیمت نهایی محصول را کم  نکرد مطمئنا از بستر وب به درستی استفاده نکرده اید.

    • دسترسی آسان تر و سریع تر
      یکی از عوامل دیگری که در این سنت شکنی موثر است دسترسی آسان و سریع به کالا دلخواه می باشد. اگر کالایی که می خواهید بخرید در فروشگاه های نزدیک شما نباشد و با کمک خرید اینترنتی این محصول را آسان تر و در کمترین زمان به دست شما برسد، مطمئنا از اینترنت خرید را انجام می دهید.

      گاهی اوقات به آسانی می توانید از فروشگاه ها محصول دلخواه خود را بخرید ولی شرایط مناسب برای خرید را ندارید. فرض کنید شما در شرکتی که کار می کنید نیاز به کالایی دارید و این کالا به سادگی در هر سوپر مارکتی در دسترس شما است. ولی شما نمی توانید برای خرید آن از شرکت خارج شوید.

      حال با خرید اینترنتی بدون خارج شدن از شرکت و با پرداخت الکترونیکی به دلخواه خود رسیده اید و کالا را در درب شرکت تحویل گرفته اید. این تکنیک یک سوپر مارکت در میدان ونک تهران بود که با یک فروشگاه مجازی توانست فروش خود را چندین برابر کند و از رقبای دیگر پیشی بگیرد.

    • محصولات یکتا و برند
      اگر بخواهید یک کتانی آدیداس بخرید مطمئنا تمایل بیشتری به خرید از سایت رسمی آدیداس دارید تا فروشگاه های دیگر که همان محصول را ارائه می دهند(البته در صورت وجود شرط دوم). این قدرت یک برند تولید کننده است. البته در ایران تولید قابل ذکری نداریم بنابراین محصولی را انتخاب کنید که فروشگاه شما را به عنوان برند مطرح کند. به عنوان مثال فروشگاه شما را به عنوان فروشنده کفش و کتانی آدیداس و یا برند های دیگر بشناسند.
    http://www.bebinim.com/uploads/articles/reza-inner-175.jpg

    این تکنیک ها در صورتی تاثیرگذارترند که شما بتوانید محصولات را در وب سایت خود به خوبی نمایش دهید و معرفی نمایید و از تکنیک های جذب اعتماد که از اهمیت بالایی نیز برخوردار هستند استفاده کنید.

    حال حتی اگر برای تشویق خریداران از جایزه استفاده می کنید، محصولاتی را انتخاب کنید که شرط دوم را داشته باشند و براحتی در دسترس نباشد. گاهی خلاقیت در شیوه خرید و فروش نیز کلید این سنت شکنی می باشد.

    آمار ها نیز نشان می دهند فروش محصولات دیجیتالی مانند کتاب الکترونیک، که هم ارزان تر هستند و هم شما پس از خرید آن را آنی تحویل می گیرید بالا هستند. شما چه تکنیک و شیوه هایی برای انتخاب محصول در فروشگاه خود پیشنهاد می دهید؟



  • نظرات() 
  • چگونه یک فروشنده از وب جهت فروش بهتر استفاده میکند؟


    چگونه یک فروشنده از وب جهت فروش بهتر استفاده میکند؟



    Comments 1
    نویسنده: رضا محمدی منبع http://www.bebinim.com
    سایت های سوشیال با هزینه کم، تاثیرگذاری فراوان و همچنین تعداد مخاطبان بالا به شما کمک می کنند راحت تر محصول خود را بفروشید. من در زیر به 3 شیوه که می توانید به کمک وب و خصوصا سایت های سوشیال و با کمترین هزینه، محصول خود را بفروشید اشاره کرده ام.

    1- محصول خود را در جای مناسب معرفی کنید

    اولین قدم آن است که محصول خود را در وب معرفی کنید. یکی از بهترین فضاهایی که امروز(در ایران) می توان از آن استفاده کرد وب سایت هایی با فرمت ایستگاه می باشند. این سایت ها با اینکه تماما یک نوع پیاده سازی دارند ممکن است چندین مدل تجاری داشته باشند.

    توصیه: سعی کنید از سایت های تخصصی تر در این زمینه استفاده کنید. مثلا اگر کتاب می فروشید به سراغ سایت هایی بروید که با کمک این سرویس، به صورت تخصصی کتاب می فروشند و یا اگر تور مسافرتی می فروشید، به سایت های تخصصی آن بپیوندید.

    2- از سوشیال مدیا ها برای معرفی محصول خود استفاده کنید.

    هیچ خبری در هیچ خبرگزاری، جای تبلیغات تویتری را نمی گیرد. خبرهای کوتاه و پی در پی تاثیرگذاری بالایی دارند. بنابراین از سایت های سوشیال استفاده کنید. نمونه های سایت های سوشیال بسیارند.

    توصیه: ارزش سایت های سوشیال به کاربران آن است. به دنبال سایت هایی بگردید که بیشترین کاربر را داشته باشند و یا مخاطبان مورد نظر شما  بیشتر در آنجا باشند. امروز سرویس باز گوگل فرصت مناسبی است.

    3- از تکنیک ها خرید گروهی استفاده کنید

    سایت های خرید گروهی سوشیال در ایران پا نگرفته اند. خرید گروهی کمک می کند هم شما محصول خود را بیشتر بفروشید و هم خریداران احساس رضایتمندی بیشتری کنند. تکنیک خرید گروهی چیست؟ همان تخفیف روی تعداد خرید بالا است. روزانه هزاران نفر در ایران می خواهند یک چیز مشترک را بخرند. مثلا یخچال. حال اگر شما همه آنها را جمع کنید و به یک یخچال فروشی ببرید، مطمئنا فروشنده  ذوق زده به همه مبلغی تخفیف خواهد داد.



    برای روشن تر شدن، یک نمونه از آن در سایت injaonja.com پیاده سازی شده است. ترتیبی داده شده است که اگر 20 نفر بخواهند به آنتالیا بروند به همه آنها 20% تخفیف داده خواهد شد.

    به جرات می توانم بگویم که هیچ سرویسی برای ارائه خدمات بالا به طور حرفه ای و بروز در ایران وجود ندارد. حال طراحان وب چگونه می توانند از تجارت ها انتظار داشته باشند که تجارت خود را وبی کنند؟



  • نظرات() 
  • تحول در نمایش فونت در وب

    F: تحول در نمایش فونت در وب 
    برای رفع مشکل حجم فایل های فونت، دو نفر از طراحان فونت به نام های Tal Leming و Erik van Blokland که بر روی فرمت .webfont کار می کردند با Jonathan Kew از کارکنان Mozilla که بر روی پروژه مشابه ای کار می کرد، همکاریی را آغاز نمودند که به فرمتی با نام Web Open Font Format انجامید که در آن، اطلاعات مربوط به فونت به صورت فشرده قرار می گیرد، بنابراین پهنای باند مورد استفاده برای بارگزاری آن بسیار کمتر است. بعلاوه، حق مالکیت فونت ها توسط سازندگان به رسمیت شناخته می شود. WOFF در واقع فرمت جدیدی از فونت‌ها نیست بلکه یه بسته‌بندی جدید از فرمت‌های TrueType و OpenType هست.

    موضوع مقاله: فرمت های کامپیوتری

    WOFF چیست؟ طی سال های گذشته شاهد رشد چشمگیر دنیای وب، و همچنین مرورگرها بودیم. با ورود مرورگرهای جدید به حیاط خلوت اینترنت اکسپلورر، و رقابتی شدن فضا، هر روز شاهد ایجاد امکانات بیشتری در صفحات وب هستیم که تا قبل از آن منحصر به برنامه های تحت سیستم عامل (Desktop Applications) بودند. مانند استفاده از GPU برای رندر کردن انیمیشن ها، قابلیت های چندرسانه ای مرورگرها و از این دست امکانات که به زودی با اتمام استانداردهای HTML 5، در تمام مرورگرها تقریباً به طور یکسان قابل استفاده خواهند بود. و تا به حال نیز، بسیاری از قابلیت های تعریف شده در HTML 5 توسط مرورگرها پیاده سازی شده اند.

    در این میان توجه به یک نکته بسیار ضروری به نظر می رسید: حروفچینی در صفحات وب. این واقعیت که تنها می توان از فونت های استاندارد و فراگیر در طراحی صفحات وب استفاده کرد، بسیاری از طراحان را رنج می دهد. علاوه بر این، بسیاری از امکانات مورد نیاز طراحان در ارتباط با نگارش متن و حروفچینی به صورت کدهای CSS یکپارچه ( که به طور یکسان در تمام مرورگرها پشتیبانی شود) در اختیار آن ها قرار ندارد.

    در پیشنویس استانداردهای CSS3 مربوط به فونت، پیشرفت هایی دیده می شود که قابل توجه و تقدیر است. اما کافی نیست. البته این قابلیت های جدید در حوزه فونت، در ترکیب با قابلیت های جدید گرافیکی اضافه شده به CSS3، امکانات خوبی در اختیار طراحان قرار خواهد داد. از جمله این قابلیت ها، افزوده شدن font-face@ به قسمت منابع فونت (Font Resources) در CSS است که به طراحان اجازه می دهد تا از فونت های مورد نیاز خود که ممکن است بر روی سیستم کاربر موجود نباشد، استفاده کند.

    استفاده از این قابلیت در مرورگرهای Firefox 3.5، Safari 3.1، Opera 10، Chrome 4.0 Stable Release، IE 4 و نسخه های جدیدتر این مرورگرها امکان پذیر است. اما چند مشکل عمده بر سر راه این قابلیت جدید، قرار دارد. یکی عدم پشتیبانی از یک فرمت مشترک در تمامی مرورگرها است. به عنوان مثال، مرورگر IE تنها از فونت هایی با فرمت EOT پشتیبانی می کند. و یا Opera تنها از فرمت های TTF و OTF پشتیبانی می کند. مشکل دیگر در استفاده از این قابلیت، پرحجم بودن فایل های فونت است که در صورت نیاز، باید همراه صفحات بارگزاری شوند و این باعث کندی نمایش صفحات خواهد شد.

    برای رفع مشکل حجم فایل های فونت، دو نفر از طراحان فونت به نام های Tal Leming و Erik van Blokland که بر روی فرمت .webfont کار می کردند با Jonathan Kew از کارکنان Mozilla که بر روی پروژه مشابه ای کار می کرد، همکاریی را آغاز نمودند که به فرمتی با نام Web Open Font Format انجامید که در آن، اطلاعات مربوط به فونت به صورت فشرده قرار می گیرد، بنابراین پهنای باند مورد استفاده برای بارگزاری آن بسیار کمتر است. بعلاوه، حق مالکیت فونت ها توسط سازندگان به رسمیت شناخته می شود، که از این طریق حمایت سازندگان و طراحان فونت نیز جلب می شود.

    مرورگر Firefox نسخه 3.6 از این فرمت پشتیبانی می کند.

    WOFF در واقع فرمت جدیدی از فونت‌ها نیست بلکه یه بسته‌بندی جدید از فرمت‌های TrueType و OpenType هست.

     

    مزایای WOFF چیست؟ 

    ۱- فشرده‌سازی: فونت‌ها به صورت فشرده‌ شده بارگذاری می‌شن که باعث کاهش چشمگیر حجم فونت دانلودی نسبت به استفاده از فرمت‌های خام دیگه میشه. مثلا فونتی که حجمش ۱۰۰ کیلوبایته، میشه ۴۰ کیلوبایت و این یعنی افزایش سرعت.

     

    ۲- اطلاعات اضافی: فونت بارگذاری شده شامل یک سری meta data هم هست.

     

    تفاوت WOFF با TrueType و OpenType

    فرمت WOFF تنها یک بسته بندی جدید از فونت هایی با فرمت TrueType و OpenType است و خود قابلیت جدیدی برای فونت ها عرضه نمی کند و هیچ تأثیری بر چگونگی رندر (Render) شدن آن ها توسط مرورگر ندارد.

    همانطور که اشاره شد، تفاوت اول بین این فرمت ها، در فشردگی اطلاعات مربوط به فونت است که باعث می شود طراحان، صفحات با حجم کمتری ( نسبت به استفاده از فونت هایی با فرمت TrueType و OpenType ) ایجاد نمایند. این نوع فشردگی از نوع Lossless است بدان معنا که پس از فرایند uncompressing، اطلاعات فونت دقیقاً با فونت اصلی در فرمت TrueType یا OpenType مطابقت دارد. فشردگی مشابه ای می تواند از طریق HTTP compression نیز حاصل شود، اما چون در فرمت WOFF اطلاعات خود فشرده هستند، در مواردی که تنظیمات Server در دسترس نیست، استفاده از این فرمت کار را آسان خواهد نمود.

    تفاوت دوم در آن است که WOFF می تواند شامل metadata-یی باشد که اطلاعاتی در مورد سازندگان فونت، نحوه استفاده از آن، مجوز استفاده و ... را در خود جای داده است. این اطلاعات تأثیری بر چگونگی نمایش فونت ندارند و تنها جنبه ی اطلاعاتی دارند. و نکته دیگر آنکه اطلاعات در این فرمت فشرده هستند اما رمزگذاری نشده اند. بنابراین این فرمت برای مواردی که نیاز به محدود کردن استفاده از فونت می باشد، کارا نیست.[3]

    از لحاظ ساختاری، فرمت WOFF، قسمت جدول داده های فونت در فونت های TrueType و OpenType را به صورت فشرده در مجموعه جدول هایی به نام FontTables جای می دهد. پس از این جداول نیز، اطلاعات metadata قرار می گیرد و پس از آن نیز اطلاعات خصوصی سازندگان فونت نیز جای داده می شود که مختص به سازندگان است و می تواند رمزگذاری شده باشد.

    به شکلی خلاصه تر می توان تفاوت WOFF را با TrueType و OpenType اینگونه برشمرد:

     

    اول؛ فشرده‌سازی جزئی از WOFF به حساب میاد بنابراین طراحان وب می‌تونن سایز فونت‌های مورد استفاده در صفحاتشون رو بهینه کنن. فونتی که از حالت فشرده خارج میشه دقیقا با فرمت TrueType و OpenType نظیرش برابره و از هیچ نظر اختلافی ندارن، پس هیچ مشکلی برای برنامه‌هایی که فونت‌ها رو می‌خونن پیش نمیاد. البته قبل از این هم روش‌هایی برای فشرده‌سازی فونت‌ها وجود داشت ولی این روش برای طراحان سایت خیلی راحت‌تره به علاوه اینکه در روش قبلی دسترسی به تنظیمات سرور لازم بود.

     

    دوم؛ این فرمت شامل اطلاعات اختیاری هم هست که توزیع‌کننده فونت می‌تونه فونت رو برچسب‌گذاری کنه یا اینکه مواردی رو در مورد استفاده از فونت مورد نظر ذکر کنه. بهترین استفاده‌ای که این اطلاعات می‌تونن داشته باشن برای طراحان سایته! ابزارهایی که می‌تونن این اطلاعات رو آنالیز کنن می‌تونن اطلاعات دقیق فونت استفاده شده رو به دست بیارن و در طراحی‌هاشون استفاده کنن.

    میخواهید درباره WOFF بیشتر بدانید؟ اینجا و اینجا را کلیک کنید.


    منابع:

    http://mort3za.ir/blog/?p=59

    اگه از طرفداران فایرفاکس باشید حتما تا الآن نسخه ۳٫۶ رو دانلود کردید. اگه هنوز وقت نکردید حتما امتحانش کنید چون سرعتش افزایش پیدا کرده، پشتیبانی از Personas به صورت پیش‌فرض اضافه شده و یه چیز دیگه که موضوع پست امروزه: پشتیبانی از web open font format یا WOFF...

    http://www.weapi.co.cc/fa/research/articles/web/6-wofffarsifonts?limitstart=0

    آیا تاکنون به مشکلی در خصوص استفاده از فونت های دلخواهتان در طراحی صفحات برخورده اید؟ آیا در مورد فرمت WOFF شنیده اید؟ تاکنون فونت های فارسی را با این فرمت دیده اید؟ در این مقاله سعی شده تا ضمن معرفی این فرمت جدید، استفاده از فونت های فارسی با این فرمت در طراحی صفحات وب آموزش داده شود...



  • نظرات() 
  • ۱۰ ابزار مهم برای طراحان وب

    ۱۰ ابزار مهم برای طراحان وب

    یه راست می ریم سر اصل مطلب :

    ۱- ایتور کد و متن مناسب : اولین ابزاری که برای طراحی سایت لازم هست یک ادیتور مناسب و انعطاف پذیر هست که از همه زبان های برنامه نویسی پشتیبانی کنه که من Dreamweaver رو پیشنهاد می کنم اما شما می تونید از Aptana, Eclipse, Coda و Espresso هم استفاده کنین.

    ۲- ایدتور عکس خوب : دومین چیزی که لازم دارین یک ادیتو عکس مناسب هست تا بتونین قالب سایت خودتون رو با عکس های ساخته شده زیباتر کنین که گل سرسبد ایدتور عکس فتوشاپ (photoshop) هست که فکر کنم همه طراحان این برنامه رو پیشنهاد می کنن.

    ۳- لوکال سرور : سومین چیزی که باید یک طراح و برنامه نویس وب داشته باشه یک لوکال سرور هست که کد ها و برنامه های نوشته شده شما رو نمایش بده تا شما بتونین کد ها و سایتتون رو دیباگ (Debug) کنید. من Wampserver رو پیشنهاد می کنم چون خودم از اون استفاده می کنم اما شما می تونین از xamppserver هم استفاده کنین.

    ۴- مرورگر وب : چهارمین ابزاری که باید در اختیارتون باشه یک مرورگر وب هست که بهترین اون فایرفاکس (Fire fox) هست چون میتونه با افزونه هاش هم به کمکتون بیاد.

    ۵- اینترنت : اینترنت یکی از ابزارهای مهم برای طراحان سایت هست که هم می تونن برای مشکلات خودشون جواب پیدا کنن و هم از تکنیک ها و ابزارهای به روز دنیا باخبر بشن و به اصطلاح آپدیت باشن.

    ۶- سایت w3schools : اینم هم یه ابزار کمکی برای طراحان محسوب میشه تا اگه در طراحی سایت با مشکل مواجه شدین به کمکتون بیاد.

    ۷- IETester : همون طور که از اسمش پیدا هست می تونین سایت خودتون رو در این برنامه تست کنید تا مشکلاتی که حتما با بدترین مرورگر دنیا یعنی IE مواجه میشین رو پیدا کنید و قالب سایت خودتون رو دیباگ کنید. سازندگان این برنامه تمامی ورژن های این مرورگر رو در یکجا جمع کردن تا به طراحان کمک کنن و ما هم ازشون ممنون هستیم.

    ۸- فایر باگ (Firebug) : این از ابزارهای محبوب منه که از افزونه های فایرفاکس محصوب میشه و سایت شما رو از همه لحاظ چک می کنه و همه مشکلات سایت شما رو بهتون گوش زد می کنه.

    ۹- یک برنامه ftp : شما بعد از اینکه سایت رو طراحی کردین باید اون رو به دنیا معرفی کنید تا حاصل دسترنج شما رو ببینن و احیانا اگه از سایتتون خوششون اومد شما رو تحسین کنن. برنامه های زیادی برای این کار وجود داره اما من FileZilla رو پیشنهاد می کنم چون خودم هم از اون استفاده می کنم.

    ۱۰- مهمترین ابزار طراحی وب : خوب حتما می خواین ببینید که آخرین و مهمترین ابزار طراحی وب چیه ؟ یک برنامه دانلود !

    بله شما به یک برنامه دانلود نیاز دارین تا هنگام طراحی و برنامه نویسی این برنامه انجام وظیفه کنه و برنامه, فیلم و آهنگ های مورد علاقتون رو دانلود کنه تا هنگام رفع خستگی هم فیلم و آهنگ ببینید و گوش کنید و هم پول اینترنتتون هدر نره ! و من هم  برنامه utorrent و هم Internet Download Manager رو بهتون پیشنهاد میکنم.

    پ.ن : ممنون که تحمل کردین, من که خسته شدم شما رو نمیدونم و نظر یادتون نره (:



  • نظرات() 


    • کل صفحات:2  
    • 1
    • 2
    •   

    -برای شروع تغییرات در فرهنگ وافکارجامعه هیچ وقت سعی نکن جامعه روعوض کنی بلکه خودتو عوض کن که لااقل یکی تو این جامعه آگاه شده باشه
    @@@@@@@@@@
    پیشنهاد هفته:
    پیشنهادم اینه که ((ماهنامه دانش و کامیپوتر)) رو بخرید به نظرم بین تمامی مجله های کامپیوتری داخلی از همه پر بارتره و میتونه کمکمون کنه


    bia2edu حامد.عظیمی


    آخرین پست ها


    آمار وبلاگ

    • کل بازدید :
    • بازدید امروز :
    • بازدید دیروز :
    • بازدید این ماه :
    • بازدید ماه قبل :
    • تعداد نویسندگان :
    • تعداد کل پست ها :
    • آخرین بازدید :
    • آخرین بروز رسانی :