چند قدم عقب تر بیایید، 6 تکنیکی که یک کارآفرین بیشتر نیاز دارد

 ۲
نویسنده: ایده پردازان نوین تجارت - ۱۲ اسفند ۱۳۸۹
مادامی که بتنهایی بعنوان یک کارآفرین کار می کنید، کاری از پیش نمی برید. بایستی با اعضای گروه، سرمایه گذاران، مشتریها و دهها نفر دیگری که با حرفه تان در ارتباط هستند روابط تجاری برقرار کنید. این الزاما بدین معنی نیست که باید برای موفقیت در کار، شخصی اجتماعی بوده و خویشتن گرا نباشید.

بایستی دنیای تجاری اطرافتان و کانالهای موجود مثل شبکه های اینترنتی کاربر محور(اجتماعی)، سازمانهای تجاری محلی (مثل اتاقهای بازرگانی)، و رویدادها یا کنفرانسهای حول کار خودتان را دیده، شنیده و در آنها مشارکت کنید.

درباره کارآفرینی و تجارت زیاد نوشتیم ولی حالا زمان آن است که چند قدم عقب تر بیاییم. چیزی که یک کارآفرین بیشتر نیاز دارد روابط کاری است نه داشتن متخصصین، وبلاگها یا کتابهای بیشتر. تصور می کنم که الان باید واجبات ساختن و پرورش تجارت را یاداوری کنم:


  • شبکه خودتان را بسازید
    این شبکه باید از افرادی تشکیل بشود که درباره کار شما میدانند و شما برای کار به آنها نیاز دارید. شما به دوستان زیاد احتیاج ندارید، اگه چند تا دوست واقعی داشته باشید می توانید تغییر بزرگی ایجاد کنید.

  • بدهید تا بگیرید
    رابطه ها باید دوسویه باشند، یعنی نباید فقط حول شما بچرخند. اگه شما به دیگران کمک کنید، مطمئن باشید که وقتی نیاز دارید آنها بیشتر از شما بهتون کمک می کنند.

  • چند فکر بهتر از یک فکر است
    زمانیکه دیدید تمام تصمیم ها را خودتان میگیرید، مطمئن باشید به بیراهه می روید. حتما مشورت کنید و مسائل را از دیدگاه چندین فرد با تجربه مورد بررسی قرار دهید.

  • همگام با آسانسور خوتان کار کنید
    این مورد بمعنی توصیف مختصر و تجربه شده از ایده یا شروع کارتان با ایجاد رابطه است. همزمان با بالارفتن آسانسور کاری تان این رابطه ها برقرار می شوند. در اولین روز کاری سراغ مدیر عامل بانک سامان نروید!

  • همکاران و هم ایده های خودتان را افزایش بدهید
    این اشخاص کسانی هستند که شما را باور دارند و می توانند مشوق خوبی برای شما باشند. اما قادر نیستند که مستقیما به کمک شما بشتابند. فراموش نکنید که آنها هم شبکه اجتماعی خودشان را دارند که شبکه شما را گسترش می دهد. پس با آنها بخوبی رفتار کنید.

  • روابط کنونی تان را بهبود بدهید
    رابطه تجاری معنی دارد. همه ما دوستان نزدیکی داریم که هیچوقت ایده ای را شروع نمی کنن، هیچوقت زنگ نمی زنند، نمی نویسند، و همیشه منتظر حرکتی از جانب شما هستند. اینها رابطه نیستند، دوستی های قدیمی اند. برای بهبود روابط باید زنگ بزنید و ایده بدهید و ...
در تمام روابط تجاری با تغییر شرایط و موقعیتها، روابط دادن و ستاندن برقرار است. شما باید احساس کنید که ارزش در هر دو سمت روابط یکسان است. روابط خوب تجاری، سرمایه های استراتژیکی بسیار با ارزشی هستند. روشهای معجزه آسا، وجود خارجی ندارند.