تدوین استراتژی وب قبل از طراحی وب سایت



همه می دانند که برای داشتن یک وب سایت موفق باید نقشه و برنامه داشت. بسیاری از مدیران هدف خود را در ذهن ترسیم می کنند. آیا ترسیم ذهنی آن کفایت می کند؟ برای این منظور باید برنامه ای مدون داشت. اما این برنامه که آن را تدوین استراتژِی وب سایت می نامیم چه قسمت هایی دارد؟

تدوین استراتژی وب یک علم است که قبل از طراحی وب مطرح می شود. طراح این برنامه باید دانش و اشراف کاملی به محیط وب و ابزارهای موجود و همچنین خلاقیت برای تعریف راهکارهای متناسب با نیازهای یک سازمان داشته باشد.

برای تدوین استراتژی چگونه و از کجا شروع کنیم؟

هر روز ایده ای نو و فکر جدید به سراغ شما می آید. این ایده ها از طرفی مفید هستند و از طرف دیگر شما را از جهت گیری صحیح دور می کنند. سوال اینجا است که چگونه آنها را مدیریت کنید تا به روند رشد صدمه نزنند و در زمان مناسب سودمند باشند؟ جواب تدوین استراتژی وب است.

  • هدف را شرح دهید و تعریف کنید.
  • گروه مخاطبان خود را تعریف کنید.
  • رقبای شما چه کسانی هستند؟ آنها را زیر ذره بین ببرید.
  • کمپین تبلیغاتی خود را در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر راه اندازی کنید.
  • هزینه ها را برآورد کنید و مشخص کنید کی و چگونه این هزینه بر می گردد؟
  • زمان تقریبی را محاسبه کنید و ببینید چگونه می توانید از شاخ و برگ طرح بزنید تا در زمان کمتری انجام پذیرد.
  • چه راه حل های تبلیغاتی می شناسید که برای پیشبرد هدف شما راهگشا می باشند؟

مطمئنا نمی توانید درباره تمام موارد فوق قبل از اجرای کل پروژه، تحلیل دقیق داشته باشید. روال این است که اهداف خود را بشکنید و به اهداف کوچک تر تقسیم کنید. آنقدر کوچک کنید تا با توان مالی و نیروی انسانی شما در زمان تقریبی 1-2 ماه قابل اجرا باشد. سپس برای هر هدف موارد بالا را بنویسید! لطفا بنویسید و روزانه یکبار آن را مطالعه کنید.

توضیح موارد بالا به مرور اضافه خواهند شد. در صورتیکه این مطلب را می پسندید و می خواهید از بروز رسانی های آن با ایمیل با خبر شوید گزینه پسندیدم را کلیک کنید و یا نظراتتان را در زیر مطرح کنید.